Bloedirritante buzzwords-topman moet USG Finance aan talent helpen

Creatief bureau Higuita tekent voor online game-campagne gericht op financiële hipo’s.

Still uit filmpje USG Financial

Hij laat terloops een foto van een vriendje zien (Elon Musk), net nadat hij je vraagt of  je genoeg zuurstof bij je hebt. ‘Want in de ruimte hoort niemand je schreeuwen als je berekeningen niet kloppen’, aldus de bloedirritante, babbelzieke ceo uit de interactieve campagne Praat Money Met Me.

De baas-in-bretels speelt de hoofdrol in de online videogame waarmee detacheringsbureau USG Finance mensen werft voor een baan als financial. Bedoeling is dat de financiële talenten hun kennis testen door de werkelijke betekenis van de buzzwords en het jargon van de ceo aan te geven. De campagne is bedacht en ontwikkeld door creatief bureau Higuita.

 

Advertentie
advertisement

Merk bouwen

USG Finance wil met deze online campagne aan haar merk bouwen. De intermediair is er namelijk níet voor de karikatuur die het in de campagne schetst van een omhooggevallen financial in een hagelwitte blouse, maar voor mensen ‘die zichzelf willen blijven en vernieuwing brengen in een bedrijf’.

Niek Eijsbouts, creatief directeur Higuita: ‘Met Praat Money Met Me hebben we niet zomaar een game ontwikkeld, maar een nieuw narratief voor social neergezet dat het merk USG Finance laadt en geïnteresseerde doelgroepen weet te binden.’ 

De campagne wordt online en in out-of-home media uitgerold. Het spel is te spelen op: www.praatmoneymetme.nu

Advertentie