Heineken wil met campagne laten zien hoe waardevol werken in de horeca is

Met de campagne There is no experience like bar experience steunt de bierbrouwer het horecaplatform mijnhorecabaan.nl

Tijdens en na de pandemie is de horecasector hard getroffen. En nu alles na lange tijd weer open is staat de sector voor een nieuwe uitdaging, het enorme personeelstekort. Doordat dit probleem zich in de hele branche afspeelt, hebben verschillende partijen besloten de handen ineen te slaan en zich te verenigen en een nieuwe boost geven om het imago van werken in de horeca te versterken.

Advertentie
advertisement

Partners uit verschillende hoeken van de horecasector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op. Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, The Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken.

Walter Seib, CEO HMSHost International: 'Op dit moment bevindt onze sector zich op een breekpunt; we zijn uit de pandemie gekomen, maar lopen direct tegen enorme personeelstekorten aan. Door als branche samen te komen, kunnen we gezamenlijk de perceptie van werken in de horeca veranderen en laten zien: horeca-ervaring geeft studenten een voorsprong op de rest van hun carrière.'

 

Waardevol werk

Aanvullend is op 28 juli de Heineken-campagne gelanceerd om dit initiatief te ondersteunen: There is no experience like bar experience. Heineken beoogt met deze campagne te laten zien hoe waardevol werken in de horeca is. 

Els Dijkhuizen, Marketing Directeur Heineken: 'Vanaf eind juli starten we met deze nieuwe Heineken-campagne, waar we met verschillende partners aan hebben gewerkt, waaronder Coca Cola en Vrumona. De campagne is gericht op het werven van nieuw personeel en laat zien dat er zoveel te leren valt in de horeca. Naast het tappen van bier, leer je plannen, samenwerken, beslissingen nemen en prioriteiten stellen. Kortom, ontzettend mooi en waardevol werk, waar je de rest van je loopbaan iets aan hebt.'

 

Bekijk hier Heineken's campagnefilm

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie