Consumentenbond mikt met nieuwe merkcampagne op millennial die verlangt naar 'eerlijke wereld'

De rol van de Consumentenbond is bij jongeren onvoldoende bekend. N=5 moet hier verandering in brengen.

De 'guardian angel' van de Consumentenbond

De Consumentenbond lanceert een nieuwe merkcampagne genaamd 'Eerlijk is eerlijk'. De campagne en positionering zijn ontwikkeld door reclamebureau N=5, dat het account vorig jaar na een pitch won.

De reden voor de Consumentenbond om op zoek te gaan naar een nieuw bureau is om een 'nieuwe generatie consumenten' aan zich te binden. Zo strijdt de Consumentenbond al zeventig jaar voor de belangen van consumenten, maar wordt deze rol door de millennial nog te weinig gezien en gevoeld. Het is de taak aan N=5 om hier verandering in te brengen. Vóór de pitch van vorig jaar werkte de Consumentenbond samen met Dept.

Guardian angel

In deze tijd waarin de consument overspoeld wordt met producten, diensten, aanbiedingen en soms valse beloftes, is het bestaan van de Consumentenbond 'relevanter dan ooit', maar de toegevoegde waarde van het merk is voor jonge generaties minder evident als dat voor oudere generaties is, zegt marketingbaas Martin de Beer. De nieuwe campagne en positionering moet 'de waarde van het merk' laten voelen, aldus De Beer. Het concept van een 'guardian angel' en de pay-of 'Eerlijk is eerlijk' moeten hier vorm aan geven.

Eerlijke wereld

Met de campagne mikt de Consumentenbond als benoemd op millennials, de groep die in een levensfase zit waarin vaak grote levensveranderingen plaatsvinden, zoals op kamers gaan, een huis kopen of een kind krijgen. Anne Stokvis, creatief directeur N=5: 'Het verlangen van jongeren naar een eerlijke wereld met eerlijke bedrijven is enorm. Het is een groep die het meest de dupe is van steeds snellere en complexe markten, onoverzichtelijke aanbiedingen en ontransparant gebruik van data. Terwijl een verbonden wereld ook maakt dat zij steeds meer elkaar vinden in gedeelde idealen en een kritische blik. Met dit idee hebben we een campagne gemaakt die laat voelen dat de Consumentenbond juist voor deze belangen opkomt.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, digital out of home en online. Later volgt een 'publishing campagne'.

Credits:
Consumentenbond:
Martin de Beer, Maaike Kerkstra, Marcel van Venetïen
N=5:
Creatie: Paul Wagemaker, Arnout Robbe
Strategie: Bastiaan Weers, Sophie Diepstraten
Account: Tamara Saelman, Judith Petit
Productie: Anna Bosscher, Kiek Beljaars
Regisseur: Teddy Cherim
DOP: Noel Schoolderman
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Postproductie: Captcha
Fotografie: Ron Gessel
Media: Mediaplus

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie