Consumentenbond start eerste brand publishing-serie om millennials te bereiken

Millennials 'zien en voelen' het werk van de Consumentenbond nog te weinig, vandaar een nieuwe merkcampagne.

Deze afbeelding hoort bij de brand publishing
Afbeelding: aangeleverd

De Consumentenbond lanceert haar eerste brand publishing-serie genaamd 'Eerlijk waar?!' waarin 'bizarre consumentenverhalen' verteld worden. De serie - korte video's, ontworpen om verticaal te bekijken - maakt onderdeel uit van de nieuwe merkcampagne die de belangenvereniging eerder dit jaar gestart is. 

De brand publishing-serie is ontwikkeld door het bureau N=5 in samenwerking met het merkteam van de Consumentenbond. Met de stories richt de belangenvereniging zich op millennials, een jongere doelgroep die zich moeilijk laat vangen. Martin de Beer, merkstrateeg bij de Consumentenbond: 'Als onafhankelijke organisatie zorgen wij ervoor dat Nederlandse consumenten de beste keuzes kunnen maken en krijgen waar ze recht op hebben. Onder de nieuwe generatie consumenten wordt dit echter nog te weinig gezien en gevoeld. Onze nieuwe merkcampagne, die eerder dit jaar uitkwam, richt zich dan ook voornamelijk op millennials, waarbij advertising de merkbelofte ‘Eerlijk is Eerlijk’ invoelbaar maakt. Nu voegen we samen met N=5 brand publishing toe om deze belofte verder te bewijzen.'

De stories in de brand publishing-serie verschijnen onder meer op de socialmediakanalen van de Consumentenbond. Volgens Anne Stokvis, creatief partner van N=5, is consumentenleed vertaald naar entertainende stories, waarbij inhoud en creativiteit elkaar versterken. De eerste aflevering (duur: anderhalve minuut) is nu gelanceerd en draait om een man die zijn spouwmuur heeft laten isoleren met bolletjes. Vervolgens waaiden al die bolletjes door zijn huis én straat, omdat zijn muur niet naadloos bleek aan te sluiten op de dakpannen. Het isolatiebedrijf legde de schuld bij de man, waarna het einde van de video duidelijk maakt dat de Consumentenbond de man kan helpen met juridisch advies.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie