De advertentie van Smyle verdween bewust in zee

Met een in zand geschreven boodschap vroeg Smyle aandacht voor zijn milieuvriendelijke tandpasta.

Het eindresultaat
Afbeelding: Smyle

Smyle, een verkoper van plasticvrije tooth tablets (tandpasta), heeft voor zijn nieuwste campagne de handen ineengeslagen met strandkunstenaar Tim Hoekstra. Hoekstra schreef en tekende op het strand van IJmuiden een illustratie van zo'n dertig bij veertig meter die aangeeft dat Smyle milieuvriendelijke tandpasta aanbiedt.

Het vloed spoelde de advertentie vervolgens weg. Een reclame zonder milieu-impact dus, verklaart verantwoordelijk bureau Fitzroy. De campagne was zichtbaar op de internationale plasticvrije dag. 'De tijdelijkheid van de advertentie in het zand benadrukt de urgentie van het plasticprobleem en de noodzaak om te handelen', zo klinkt het. 

Duurzaamheid

De ludieke campagne, uit de hand van Fitzroy, is één van de eerste werken voor Smyle. Er volgt meer werk, meldt het bureau. Volgens creative partner Mischa Schreuder 'was er gelijk een connectie' met Smyle. '[..] Een puur product dat wij graag wilden helpen met hun missie voor een plasticvrije wereld en, belangrijk, het is ook goed voor je gebit.' 

De campagnevideo is hieronder te bekijken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie