DHL richt zijn pijlen op mensen met een online handeltje

Geen dubieuze handeltjes maar personen die online tweedehandsspullen verkopen.

Door de groeiende e-commercemarkt komen er steeds meer pakketbedrijven bij. Bezorger DHL wil zich in de exploderende markt onderscheiden. Met een campagne, gemaakt door Shoq Amsterdam, richt het zich op mensen met een eigen 'thuiswinkeltje'. 

DHL heeft een marktaandeel van 25 procent. Het bedrijf is een fors kleiner dan de grote concurrent PostNL, dat 65 procent van de markt in handen heeft. Het Duitse logistiekbedrijf slaat een nieuwe weg in en spreekt mensen aan die online tweedehandsspullen verkopen. Door de grote hoeveelheid aan online verkoopplatforms, liggen daar veel kansen. 

Advertentie
advertisement

Mini-auto's

In de campagne verkoopt Marit babykleding, Erik mini-auto’s en Anna sneakers. Zij delen hun verhaal via video’s die zowel op de website als social media verschijnen. Ook geven ze verkooptips en verzendtricks. ‘Wij helpen DHL Parcel de komende tijd groeien in het consumentensegment met deze digital-first-aanpak’, aldus oprichter en business director Oskar Bolhuis van Shoq.

De online campagne loopt in september en DHL geeft tevens korting op brievenbuspakketten.

Credits

Opdrachtgever: DHL Parcel Nederland, Marleen Ruissen en Tom Janssen
Bureau: Shoq Amsterdam, Alexander Kosman, Anne-Lotte de Weerdt en Mitzi Wiebring
Productie: Korrel Film, Tjeerd Melchers en Stefan Mandersloot

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie