Disney+ gooit een 3 uur durende commercial in de streamingstrijd

The Battle of the Streams is in volle gang. Disney+ laat met gigacampagne zien wat ze allemaal in huis heeft.

Wie heeft er tijd om een commercial van drie uur te bekijken? (Niemand dus.) Toch lanceert Disney+ in Amerika zo’n absurd lange video. Want ja, in tijden van streamingoorlog moet je ‘creatief geschut’ inzetten; Netflix pas op.

Via Twitter liet de entertainmentgigant afgelopen maandag weten dat Disney+ in Amerika beschikbaar is. Vervolgens verscheen op YouTube een drie uur durende video met scènes uit films die allemaal op de streamingdienst staan. Natuurlijk gaat niet iedereen dat bekijken, maar Disney geeft hiermee een duidelijk signaal af: wij hebben een indrukwekkende collectie.

Kijkcijferkanon

‘Basically everything comes to Disney+’, luidt de titel. Het filmpje showt het aanbod voor de Verenigde Staten. Het begint met Sneeuwwitje en daarna komen zeven decennia aan films voorbij, inclusief klassiekers als Doornroosje en moderne hits als Captain Marvel. Ook shows als The Mandalorian en The Simpsons passeren de revue. The Simpsons is een potentieel kijkcijferkanon; deze serie heeft nog nooit eerder op een streamingplatform gestaan.

De commercial is overigens niet de langste aller tijden. Volgens het Guinness Book of World Records gaat die eer naar de Braziliaanse Old Spice-commercial die maar liefst 14 uur duurde (bureau: Wieden+Kennedy São Paulo).

Goed begin

Disney+ is op 12 november wereldwijd beschikbaar. Nederlanders konden alvast een gratis proefabonnement proberen. Tussen de 500 en 600 duizend mensen hebben zich geabonneerd. Hoeveel daarvan hun abonnement ook weer opzeggen, is nog niet bekend. Toch zijn deze cijfers indrukwekkend. Netflix deed er zes jaar over om 3 miljoen abonnees te krijgen en gooide daarvoor peperdure marketing in de strijd. Disney heeft in Nederland nog weinig aan marketing gedaan.

Reacties: 4

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Kees
Smiles
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Smiles
Eenzijdig aanbod fantasy/sprookjes/Marvel. Denk niet dat dit Netflix erg pijn gaat doen. Meeste zullen hun proefabonnement van 2 maanden opzeggen.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Mathijs Beurskens
Disney zal met goede nieuwe series en films moeten komen. Verder hoe meer aanbod zoals Apple tv zal de kijker meer keuzes geven en hopelijk betere kwaliteit en prijs.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
DJ Donkers
Niet om lullig te doen, maar zo'n 'lange' video met een overzicht van het aanbod van een uitgever, is op zich niets bijzonders. In het gouden tijdperk van de videoverhuur waren de zogenaamde trailervideo's orde van de dag. Vaak konden klanten deze zelfs zonder kosten huren om te bekijken.

Er zijn zat mensen die deze video starten en er naar gaan kijken alsof het een radioprogramma is. Je kunt er gerust even bij weg lopen. Immers, 90% betreft 'oude meuk' ;)
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie