Kleine verwarring heeft grote gevolgen... Dit is de 62ste tv-commercial van Centraal Beheer

Even Apeldoorn bellen is een droom voor elke reclamemaker, aldus de creative directors van DDB Unlimited.

Denk je dat je de klus hebt geklaard, begint je baas tegen je uit te varen. Maar is dat wel terecht? 

De nieuwe Even Apeldoorn bellen-commercial van Centraal Beheer draait sinds vandaag op de Nederlandse televisie. Het betreft de 62ste 'oeps'-commercial van de verzekeraar, die in 1985 zijn première beleefde.

Na al die jaren houdt Centraal Beheer nog altijd vast aan het construct van een klassieke storyline en de welbekende knipoog. In de nieuwste tv-commercial genaamd Container zien we hoe een ogenschijnlijk kleine verwarring op het kantoor van een transportbedrijf logistieke gevolgen voor een student heeft en flinke deining veroorzaakt...Denk je dat je de klus hebt geklaard, begint je baas tegen je uit te varen. Maar is dat wel terecht? 

Ook hulp bij vervelende klusjes

Peggy Spaapen, manager strategie Centraal Beheer: 'Je kunt Apeldoorn natuurlijk bellen als er iets misgaat, maar ook voor steeds meer diensten kun je bij ons terecht. We bieden gemak rondom wonen, helpen je met een hypotheek, je vervelende klusjes of het verduurzamen van je huis. Zeker op het domein van wonen kent Nederland grote uitdagingen. Dat vraagt om oplossingen waar wij graag een steentje aan bijdragen. We bieden hulp bij schade, bijvoorbeeld wanneer er iets misgaat in je transport, maar ook bij het inzetbaar houden van personeel.'

DDB Unlimited tekende voor concept en creatie. Even Apeldoorn bellen is 'de droom' voor elke reclame-creatief, zeggen de enthousiaste Peter van Rij en Martijn van Marle, executive creative directors van DDB Unlimited. 'Om nummer 62 te mogen maken, na al die eerdere parels, is bijzonder eervol.' Pink Rabbit produceerde de campagne.

Merk zit creativiteit in de weg

Het Even Apeldoorn bellen-construct mag al sinds 1985 op wijdverbreide waardering rekenen, nog altijd is het de vraag of de gemiddelde Nederlander de bekende slogan ook weet te koppelen aan het merk Centraal Beheer. Wijlen reclameprofessor Giep Franzen stelde in de jaren '90 dat 'geen mens' wist wie er achter de campagne zat. 'Dat is zó stom - het is de grootste, meest voor de hand liggende fout, die het makkelijkst te vermijden is. Maar zo'n merk zit de creativiteit in de weg, zeggen de creatieven dan.' Lang geleden, maar nog altijd een interessante beschouwing in de Groene Amsterdammer destijds.

Bekijk de nieuwe tv-commercial hieronder:

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Henk Visser
Ik denk dat DDB even met Apeldoorn moet bellen…
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Andy Mosmans
Denk jij wat ik denk Henk Visser? Dat de de vrienden uit Apeldoorn en Amsterdam even niet weten dat de Maaskade een gewone woonstraat is op het Noordereiland in Rotterdam 😉 ?!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Andy Mosmans
Maastraat trouwens ook, ik snap t niet 🤷
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie