Dit was de best scorende Super Bowl reclame volgens neuromarketeers

Neuromarketeers namen de proef op de som en rustte een theater vol football fans uit met neuro meetapparatuur.

Ipsos

Er is al veel gezegd en geschreven over de Super Bowl reclames. Welke reclames scoorden goed? Welke minder? Veelal werd dit gemeten door vragen te stellen aan kijkers. Maar we weten allemaal dat wat mensen zeggen niet altijd overeenkomt met wat zij denken of voelen. Neuromarketeers namen de proef op de som en rustte een theater vol football fans uit met neuro meetapparatuur. Op die manier registreerden zij alle emotionele reacties gevoeld tijdens het kijken naar de Super Bowl. En wat bleek? Niet alle reclames waarvan men dacht dat ze goed scoorden deden dat daadwerkelijk.

De scores baseerden de onderzoekers op de mate van opwinding. Slaagde de reclame erin om de kijker emotioneel te raken? Hoewel de effectiviteit van een reclame uiteraard ook door andere factoren bepaald wordt, is het creëren van emotionele impact voor Super Bowl reclames toch vaak het hoofddoel.

 

 

Dit waren de best scorende reclames volgens de uitkomsten van het neuro onderzoek:

 Nr. 1: Tide Ad : “It’s Yet Another Tide Ad”

This Tide campaign is a virtuoso as it succeeds at imprinting the audience with the brand and nudges viewers to think about Tide in ads that had nothing to do with Tide through the power of association. It proclaims that Tide stands for clean clothes and that every time viewers see clean clothes, they are seeing advertising for Tide. This is as if they were able to crystallize a distinctive brand asset on the spot. The campaign also simultaneously works on brand reinforcement for other P&G brands, all while causing peak arousal and deep laughter. Moreover, in a crowded ad field with ads of unusually long length (the Alexa ad was 90 seconds), Tide succeeded in winning against all the other ads on arousal with a 15 second ad. Additionally, it should be mentioned that two of the other Tide campaign ads placed in the top twenty ranking 7th and 12th respectively. What a campaign! Brilliant.

 

Klik hier voor de volledige top 5 inclusief de video’s.

Meer informatie?

Bij Ipsos integreren we neuromarketingmethoden in alle relevante onderzoeken. Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met Rohit Jhamb, rohit.jhamb@ipsos.com, 06-53156811 of bezoek onze website.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.