Fifa21-teams kunnen nu spelen in TegenKK-shirt van KWF

Egamers kunnen toppers als Cristiano Ronaldo of Messi laten spelen in de nieuwe tenues als statement in de strijd tegen schelden met kanker.

TegenKK - Koen Weijland
KWF

In de strijd tegen schelden met kanker lanceert het KWF een vervolgcampagne op de #TegenKK-campagne met Youtubers van vorig jaar. Dit keer wordt er een samenwerking aangegaan met esporters-vertegenwoordiger Bundled. Voor KWF ontwikkelde Bundled een tenue voor het spel Fifa21 met de boodschap #TegenKK op de borst.

Het KWF wil spelers van Fifa aanmoedigen om hun teams het Bundled-tenue aan te meten om uit te dragen dat ze tegen schelden met kanker zijn. Zo is het mogelijk om zelfs Messi, Ronaldo of Harry Kane te laten spelen in het shirt.

 

Aansluiten belevingswereld jongeren

Ook is er een benefietwedstrijd georganiseerd met enkele Youtubers, waaronder Koen Weijland, Bas VV, Dani en Rarko, die de campagne kracht bij moet zetten. Het KWF wil samenwerken met personen en partijen die aansluiten bij de belevingswereld van jongeren om ze aan te spreken op een manier ‘die ze kunnen omarmen’.

#TegenKK-video

#TegenKK in Fifa21

Online en Offline

Bundled legt uit dat er 1.200.000 Nederlanders zijn die de game Fifa speelden het afgelopen jaar, het spel is de digitale afgeleide van voetbal. ‘Met het Bundled shirt kunnen esporters zowel op nationale en internationale toernooien nu uitkomen in het shirt dat in het spel voor iedereen beschikbaar is.’

Naast aandacht in Fifa wil KWF ook in de offline-wereld schelden met het woord kanker tegengaan. De organisatie spoort daarom amateur voetbalverenigingen aan om bij te dragen aan die ambitie door met een #TegenKK mouwbadge op het shirt te spelen als statement. 

Johan van de Gronden, directeur KWF Kankerbestrijding vertelt dat tenminste één op de drie Nederlanders eens in zijn of haar leven de diagnose kanker te horen krijgt.

‘De ziekte raakt ons allemaal. Het gebruik van kanker als scheldwoord doet dan ook veel mensen onnodig pijn en zou onmiddellijk moeten stoppen. Met een opvallende mouwbadge tijdens het voetbal wordt het onnadenkend gebruik van kanker als scheldwoord hopelijk een onderwerp van gesprek in kleedkamers en sportkantines.’ 

Youtuber Koen Weijland zegt het zelf ook een probleem te vinden dat spelers elkaar online verrot schelden met kanker.

‘Ik host veel livestreams waar veel jongeren naar kijken en dan schrik je als je ziet hoe vaak het woord voorbij komt. Hetzelfde geldt voor reacties op platforms als Instagram en Twitter. Als je dan bedenkt dat het om een ziekte gaat waar zoveel, jonge, mensen mee te maken krijgen, dan kun je ervan uitgaan dat het een flink aantal mensen kwetst. Dat moet je toch niet willen.’

Lees ook: Nederlands Fifa-kampioen gezicht van strijd tegen schelden met kanker 

Credits

Clients: KWF & Bundled

Creative agency: One:Nil

PR: HPB (Het PR Bureau)

Productie: The Brandwagon

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie