Fisherman’s Friend terug op tv met twee nieuwe commercials

In de campagne speelt het merk in op het feit dat verschillende smaken verschillende rollen vervullen.

Na de 'FF doorbijten'-zomercampagne, komt Fisherman’s Friend, bekend van de sterk mentholhoudende snoepjes, nu met een crossmediale wintercampagne die deze week van start gaat. In de campagne speelt het merk in op het feit dat verschillende smaken verschillende rollen vervullen.

Animatiestijl

Animate the World is in samenwerking met Studio Lauda verantwoordelijk voor de strategie,
waarin het FF doorbijten-concept doorvertaald is naar twee nieuwe en relevante gebruiksmomenten: FF een frisse adem en FF uit volle borst. De twee nieuwe commercials zijn in verschillende varianten gemaakt om relevantie toe te voegen en te zorgen voor een betere verankering.

De Fisherman speelt opnieuw de rol van krachtige “vriend”, die er voor zorgt dat je zowel mentaal als fysiek weer even door kunt. In de campagne is opnieuw gebruik gemaakt van de animatiestijl die in de zomer werd geïntroduceerd. Het merk zei destijds een jongere doelgroep te willen bereiken en de relevantie van het product in het seizoen te willen benadrukken. 

Digitale campagne

De van oorsprong digitale campagne wordt in december en januari ook volledig op televisie en DOOH uitgerold. In december draait de campagne op 24 premium digitale full motion schermen van Ocean Outdoor. Yonego is wederom verantwoordelijk voor alle online inzet. Nieuw op digitaal gebied is het gebruik van het syncen van TV met online campagnes en het experimenteren met Reddit als nieuw kanaal.

Credits

Klant: Fisherman’s Friend
Bureau: Animate the World – Studio Lauda
Animatie: Animate The World
Media: Initiative – Yonego – Ocean Outdoor Nederland

Lees ookFisherman’s Friend borduurt voort op ‘ff doorbijten’, maar de vorm verandert radicaal

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie