Florius moedigt woningbezitters aan anders naar hun huis te kijken

De hypotheekverstrekker lanceert een campagne om woningbezitters bewust te maken van hun verbouwings- of verhuismogelijkheden.

Florius

Hypotheekverstrekker Florius (een dochterbedrijf van ABN Amro) heeft een nieuwe crossmediale campagne gelanceerd die (toekomstige) huiseigenaren bewust wil maken van hun verbouwings- en verhuismogelijkheden. Mits die er zijn in de huidige huizenmarkt, zo erkent ook Florius subtiel in zijn campagne. 

Verbouwen, uitbouwen of toch verhuizen: Florius noemt - welbekende - voorbeelden waar woningbezitters over na kunnen denken als zij ruimer willen wonen. 

De campagne is zichtbaar in video, op de radio, via Instagram Stories en online display. Florius maakt ook gebruik van conversie gedreven social assets. Voor hypotheekadviseurs is er een podcast ontwikkeld die hen moet helpen bij (lastigere) hypotheekaanvragen. 

Advertentie
advertisement

Hypotheekcampagnes zijn veranderd

In de afgelopen jaren zijn campagnes over hypotheken veranderd, wat vooral komt door de oververhitting van de woningmarkt. Waar hypotheekverstrekkers een paar jaar geleden vooral aandacht schonken aan groter wonen en verhuizen naar steden, zetten zij tegenwoordig in op het verbouwen van de huidige woning en verhuizen naar goedkopere delen van Nederland.

Florius doet dat in zijn campagne ook en spreekt van 'ruimtes in je huis beter benutten' en 'weg uit de Randstad'. Maarten Timmers, hoofd customer experience van Floris, zegt: 'zo geeft Florius invulling aan haar rol als inspirator van mensen met woonplannen.'

Woningmarkt is oververhit

Begin oktober maakte makelaarsvereniging NVM bekend dat de prijsgekte op de woningmarkt aanhoudt. Het woningaanbod daalde in een jaar tijd met 44 procent en nieuwbouwwoningen zijn gemiddeld 14 procent duurder geworden. Voor een bestaande woning werd in het derde kwartaal gemiddeld 19 procent meer betaald in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar. Volgens de NVM wordt de tweedeling in de samenleving tussen woningbezitters en woningzoekers (waaronder starters) steeds groter. 

Credits: 

  • Concept, strategie en productie: Being There
  • Media: Mediacom / Storm
  • Productie: FFWD Amsterdam
  • Audio: MOST

Plaats als eerste een reactie

Advertentie