Free a Girl confronteert nietsvermoedende voorbijgangers met kinderprostitutie

Ineens verschijnt je gezicht op een digitaal scherm waarop een jong meisje in een bordeel is te zien.

Ter gelegenheid van Wereldmeisjesdag, vrijdag 11 oktober, vraagt stichting Free a Girl aandacht voor kinderprostitutie met een sociaal experiment. De campagne is gemaakt door DDB Unlimited.

Free a Girl wil het probleem dichtbij brengen op digitale schermen waarop een jong meisje op een bed te zien. Zij zit vast in een bordeel in India. Haar gezicht wordt ineens vervangen  door dat van nietsvermoedende voorbijgangers. De tekst ‘fight child prostitution as if she was your own verschijnt. De passanten zijn zichtbaar onder de indruk. 

We geven met deze campagne de problematiek een gezicht’, verklaart Evelien Hölsken, directeur en medeoprichter Free a Girl. ‘Het gezicht van een meisje dat jouw dochter, zus of vriendin zou kunnen zijn.' Ysabelle Tiere, creative bij DDB Unlimited, vult aan dat  voorbijgangers zich zo 'beter kunnen verplaatsen in de situatie van anderen'. 

Exterion Media stelde de mediaruimten beschikbaar, evenals de techniek die de faceswap mogelijk maakt. 

Mensen kunnen doneren via Tikkie of door naar de film Sold te gaan. De opbrengst gaat naar het programma van Free a Girl genaamd School for Justice.

Credits

Robin Poelmann - Creative

Ysabelle Tierie - Creative

Nelly de Wit – Senior Producer

Roel Grijspaardt – Senior Producer

Lars Noback – Editor

Esther te pas – Managing Director

Friso Ludenhoff– Creative Director

Maarten Vrouwes – Creative Director

Armando Markar – Assistant Producer

Springtide Studios - Cathelijn de Reede – PR

The Humblebrag – Jessica Hartley -Creative PR

More thanTV - Bart van Dam – Director en Creative Producer

Exterion Media - Lilian Hemmelder – Marketeer

Ambassadeur Free A Girl - Gwen van Poorten

Stadshart Amstelveen - Unibail Rodamco - location

Kees van Hattum – D.O.P./lighting cameraman & 1st. edits

Jeroen Mente - First Assistant Director

Matthijs Immink - Camera 2 & 1st location

Fred Tabois - Setdresser

Petra van Dinteren - Wardrobe / styling

Madelief van Dam - Production Ass. & Casting Guidance

Production Ass. - Freddy LLoyd

Post Office – VFX: Bram Vleugel & Bram Buddingh. Grading: Patcharee Sa-ardkitinun

Bridge Tone Sound – Dyno Hedges – Geluid en Sound Design

Dutch Casting – Jantien van Naarden – Casting

Cinecolor – Maarten Eshuis - DCP

Exterion - Julian Kleyweg - Digital Abri support

Tech53 - Brayan van Bronckhorst - Abri Programming

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Bart van Dam
Ben er trots op :-)
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie