Premium

Harry Piekema is niet de beste keuze voor campagne 50+ mobiel, vindt Babette Borgman

In de rubriek Wat vind jij nou van… geeft een vakgenoot zijn mening over het nieuws. Vandaag: Harry Piekema als gezicht van 50+ mobiel.

Acteur Harry Piekema in de 50+ mobiel-campagne

Harry Piekema, wie is dat ook alweer? Dat is de acteur die tien jaar lang het gezicht van Albert Heijn was. Als supermarktmanager Henk van Dalen was hij veelvuldig op televisie te zien, in januari 2015 voor het laatst. Die laatste commercial leverde zelfs nog een Gouden Loeki op voor de supermarktketen. Piekema kreeg al in 2008 een oeuvreprijs van de Ster voor zijn rol.

Advertentie
advertisement

Sinds deze week is de acteur terug in de Ster-blokken, nu als gezicht van het sim-only-merk 50+ mobiel. Hij zal niet alleen te zien zijn in de commercials, maar ook in de how-to-filmpjes van het merk, dat gebruik maakt van het netwerk van VodefoneZiggo en zich richt op een seniore doelgroep en. Is het slim van dit nieuwe merk om voor een bekend reclamegezicht te kiezen? We vroegen het Babette Borgman, casting director bij Borgman & Augustinus.

Borgman: ‘Ja ik denk dat wel het toch wel slim is. Harry is een vriendelijk begrip onder 50+’ers, dus qua herkenbaarheid en betrouwbaarheid zit het wel goed. Maar echt spannend is het natuurlijk niet.’ 

Harry Piekema nam in 2014 afscheid van Albert Heijn. Komt hij ooit van de associatie met Albert Heijn af?

‘Zeker niet onder deze doelgroep van 50+’ers. De vraag is of dat heel erg is. In zijn theaterwerk wellicht wel. Maar je ziet: hij zit hierdoor toch weer in een andere campagne waarin hij heel zichtbaar is. Overigens herken ik bepaalde maniertjes in de 50+mobiel campagne die hij ook had in de Albert Heijn campagne. Misschien doen ze dat wel bewust.’ 

Het gebeurt natuurlijk vaker, dat acteurs tijdelijk het gezicht zijn van een merk en dan een comeback maken voor een ander merk. Ik noem een Ruben van der Meer. Hoe vaak kan je als acteur in verschillende campagnes voorkomen? Zijn daar regels voor?

‘Er zijn geen harde regels voor, behalve natuurlijk als het een concurrerend merk betreft. Maar in de praktijk komt dit niet heel vaak voor. In dit geval zit er ook nog behoorlijk wat tijd tussen de campagnes. Maar vind het niet altijd goed uitpakken. Het werkt toch het best wanneer je als merk iemand exclusief hebt als gezicht.’ 

Dan de hamvraag: had jij hem voorgesteld voor deze campagne?

Lacht. ‘Ik weet niet wat de briefing was natuurlijk. Maar nee, dat denk ik toch niet.’ 

Harry Piekema is terug als reclametypetje
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Reacties:

Protara Smitha
You can't expect the relationship to be more https://tutuappx.com/ than what it is—a way for both of you to have a good time and not worry about where the relationship is going.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie