Hasbro schakelt Transformers in om angstige kinderen een steuntje in de rug te geven

Een gepersonaliseerde video van een Transformer-robot moet kinderen moed geven.

De Transformer niet digitaal, maar live
Afbeelding: aangeleverd

Speelgoedmerk Hasbro start een campagne die angstige kinderen een steuntje in de rug te geven. Ouders kunnen via deze campagnewebsite een gepersonaliseerde videoboodschap ontvangen van een karakter uit Transformers. Dit karakter genaamd Bumblebee spreekt via kunstmatige intelligentie een bemoedigende tekst in waar het kind - hopelijk - wat meer zelfvertrouwen van krijgt. Dat is hard nodigt, betoogt Hasbro op basis van eigen onderzoek onder Nederlandse en Belgische kinderen tussen vijf en tien jaar. Bijna de helft (43 procent) van de kinderen ervaart minstens één keer per week een spannend moment en voelt zich dan angstig.

Op de campagnewebsite vult de ouder de naam van het kind in en kiest hij of zij een onderwerp dat het kind spannend vindt. Er zijn zestien opties mogelijk, waaronder een eerste schooldag, spreekbeurt of verhuizing. De gegenereerde video is te downloaden of direct via WhatsApp door te sturen.

Met de campagnewebsite creëert Hasbro indirect ook aandacht voor zijn nieuwste Transformers-film, die deze maand in Nederlandse bioscopen is uitgekomen. Bumblebee speelt ook een rol in deze film. De campagnewebsite linkt ook slim door naar Bol.com, waarop ouders allerlei Transformer-speelgoed kunnen kopen.Om de campagne verder aan te jagen heeft Hasbro een samenwerking gesloten met Pauline Wingelaar, bekend van Echte Gooische Moeders. Ouders kunnen via de Instagram-pagina van Wingelaar kans maken op een live bezoek van een ruim twee meter lange Bumblebee. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie