Met deze guerrillamarketing wil Heineken overwerken tegengaan

The Closer moet mensen aansporen om te stoppen met overwerken.

Still uit de campagnevideo

Heineken vraagt via guerrillamarketing aandacht voor overwerken, en de negatieve invloed hiervan op de balans tussen werk en privé. De bierbrouwer deelt een video - hieronder te bekijken - waarin het door de stad New York rijdt en projectoren richt op kantoorgebouwen waar 's avonds laat nog mensen aan het werk zijn. 

De projecties op de gebouwen tonen leuzen als 'Working late? The Closer can help. Heineken.com/thecloser' en 'Still working? Time for The Closer.' Wat The Closer is, blijft in het midden.

The Closer is een slimme bieropener

The Closer is een slimme bieropener, in juni aangekondigd door Heineken. Consumenten kunnen de opener via bluetooth koppelen aan hun (werk)computer. Als de werkdag er - volgens de officiële uren - op zit, open je er een biertje mee en zet je je computer zo automatisch in de slaapmodus. Heineken wil overwerken zo tegengaan en de werk-privébalans verbeteren. Om er - zoals het hoort - bij te zeggen: #workresponsible. 

Lees al het nieuws over Heineken

Met The Closer vraagt Heineken op een ludieke manier actie voor een wereldwijd probleem (overwerken) en creëert het tegelijkertijd aandacht voor zijn eigen portfolio (bier). De slimme opener is niet te koop; hij werd weggegeven via een zomeractie die inmiddels afgelopen is.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie