Hornbach zet in nieuwe campagne ‘helden van het eerste uur’ in het zonnetje

Voor zijn jubileumcampagne heeft de bouwmarktketen zes -louter witte- collega's die sinds 1997 voor het bedrijf werken opgevoerd.

Hornbach bestaat 25 jaar en dat is reden voor een nieuwe campagne. De bouwmarktketen heeft begrepen: het zijn de mensen die het succes van een bedrijf maken. In de campagne zien we daarom zes medewerkers die sinds dag één voor Hornbach de handen uit de mouwen steken, te weten Anita, Marijke, Nico, Nicole, Peter en Simone.

Zij zijn te zien in printadvertenties, online video's en abri's verspreid over het land. De campagne is door Hornbach inhouse ontwikkeld.

Wel heel wit

Opvallend genoeg heeft Hornbach louter witte medewerkers opgevoerd voor zijn jubileumcampagne. Een bewuste move? Nee hoor, reageert marketing manager Maarten Post desgevraagd. 'We hebben een oproep gedaan bij alle collega’s die 25 jaar in dienst zijn en wie het leuk vond om in de schijnwerpers te worden gezet. Dit zijn de collega’s die enthousiast gereageerd hebben. Er heeft geen selectie plaatsgevonden.'

Helden van het eerste uur, zo noemt Hornbach ze. Post: 'We zetten heel bewust echte collega's in de spotlights. Veel collega's werken al jarenlang bij ons, sommigen zelfs 25 jaar. Deze campagne is daarvan het levende bewijs.'

Familie

Hornbach opende zijn eerste vestiging in Nederland op 2 april 1997 in Zaandam, in een garage in Zeist om precies te zijn. De 'oudjes' van het bedrijf herinneren zich die tijd nog goed, zoals verkoper Simone Langereis, die haar werkgever een 'familie' noemt. 'Als er iets is, hoef ik me nooit zorgen te maken.' Nicole Emmers op haar beurt prijst de doorgroeimogelijkheden binnen Hornbach, zij heeft bij het bedrijf gewerkt als uitzendkracht, regiomanager, caissière en tegenwoordig teamleider. 'Zelfs na 25 jaar ben ik hier nog lang niet klaar.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie