Ikea verklaart ‘Iedereen Slim’ met nieuwe merkpositionering

De campagne speelt 'slim' in op de interactie tussen woning en mens.

‘Slim’ is anno 2019 allang geen adjectief meer dat is voorbehouden aan de homo sapiens plus een paar primaten en walvisachtigen. Ook dingen kunnen tegenwoordig, al dan niet bezield door het internet, slim zijn. En ook woningen zijn dingen, meent Ikea, die met slim meubilair slim gemaakt kunnen worden.  

Ikea Nederland maakt handig gebruik van deze moderne connotaties in zijn nieuwe merkpositionering: 'Iedereen slim'. De bijbehorende campagne (zie clip) die vandaag gelanceerd is, richt zich op  de Ikea-klant, ‘iedereen’ dus. Hoe huis en mens elkaar middels Ikea-producten ‘verslimmen’ is vanzelfsprekend bepaald door individuele klantbehoeften, zoals de clip duidelijk en goed in beeld brengt. 

De Zweedse meubelgigant positioneert zich als helpende partner in de interactie tussen klant en huis. Samen een slimmer, efficiënter en duurzamer thuis te creëren is de opzet. Slim bedacht, zeggen we dan.

De nieuwe merkpositionering volgt 'Aandacht maakt alles mooier' op en komt terug in alle kanalen van het woonwarenhuis.

'Iedereen slim' is vanaf vandaag op tv, radio, in buitenreclame, online en op social media te zien. De nieuwe merkpositionering 'Iedereen slim' met bijbehorende campagne is ontwikkeld in samenwerking met Buutvrij for life.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
De Groeten
Dat positioneren en vertalen naar een impactvolle campagne is wel een vak he. Dit is afbreuk van het mooie merk IKEA.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Patrik Jonasson
'Aandacht maakt alles mooier' was echt de meest lelijke zin in de geschiedenis der zinnen. Ik denk dat jij die bedacht hebt?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Hans de Koning
Bij IKEA gaat een merkpositionering kennelijk net zo lang mee als een Billy kast. IKEA en "slim" passen natuurlijk wel weer heel goed bij elkaar. En er is niet zoveel mis met de commercial, maar misschien mag je iets meer verwachten van een wereldmerk.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Peter van Leeuwen
Alhoewel ik vind dat elke (ver)nieuw(d)e positionering en daarop aansluitende campagne de tijd moet krijgen om te kunnen rijpen, denk wel bij het zien van deze eerste uiting: wat vlak, wat weinig warm voor een zo mooi merk als IKEA! Dan zie ik als fan van het merk liever uitingen als: https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=SN_LW0p_5Ek&feature=emb_logo of uitingen uit de 'Aandacht' campagne van Havas Lemz.
Campagnes die de slimheid van IKEA minder lineair uitleggen.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie