ING zet campagne ‘Niemand buitenspel’ in tijdens EK

Hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal vindt dat iedereen moet kunnen voetballen, ook als er even geen geld is.

Op 6 juli start het Europees Kampioenschap voetbal voor vrouwen. Hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal, ING zet tijdens dit EK de campagne ‘Niemand buitenspel’ in om een taboe te doorbreken. In elk voetbalelftal zit, zo blijkt uit cijfers van Jeugdfonds Sport, gemiddeld één kind uit een gezin met financiële zorgen. Voor hun ouders is het vaak lastig om de contributie of andere kosten van een voetbalclub te betalen. ING wil de drempel om te praten over financiële problemen en schulden verlagen, want vaak zijn er meer mogelijkheden dan ouders of verenigingen weten om toch te kunnen voetballen, ook als er even geen geld is. 

Advertentie
advertisement

Leon Wijnands, directeur duurzaamheid bij ING Nederland: 'Niemand mag, om welke reden dan ook, buitenspel komen te staan. We bieden daarom onder andere een oplossing met financieel contactpersonen bij voetbalverenigingen. Sinds de lancering van dit initiatief hebben al meer dan 80 amateurverenigingen zich hiervoor aangemeld. We willen dit snel uitbreiden naar alle 550 verenigingen waarvan ING sponsor is, om hopelijk later dit jaar alle amateurvoetbalverenigingen in Nederland te voorzien van een route om leden met geldzorgen bij te kunnen staan.'

Financieel contactpersoon

Via de website www.ing.nl/niemandbuitenspel kunnen leden met geldzorgen op een laagdrempelige en anonieme manier gebruik maken van de online middelen van Geldfit en De Voorzieningenwijzer. De website zorgt ervoor dat leden van amateurclubs en mensen die digitaal niet zo vaardig zijn, in een oogopslag kunnen zien welke lokale voorzieningen er zijn in hun gemeente. Daarom introduceert ING bij iedere vereniging die meedoet een financieel contactpersoon bij wie leden van de club terecht kunnen voor vragen over dit onderwerp.

Door financieel contactpersonen in te zetten die mensen op een laagdrempelige manier wegwijs maken in de verschillende regelingen, willen ING, KNVB, SchuldenlabNL, De VoorzieningenWijzer en de NSR (Nederlandse Schuldhulproute) zorgen dat kinderen toch kunnen (blijven) voetballen.

ING vraagt hier in haar campagne tijdens het EK voetbal voor vrouwen aandacht voor, onder andere in tv-commercials en online advertenties.

In een podcast onder leiding van Barbara Barend gaan initiatiefnemer ING, een bestuurslid van amateurvoetbalvereniging Zeeburgia en een expert op het gebied van schuldhulpverlening met elkaar in gesprek. Ze spreken over verborgen armoede, het initiatief om met financieel contactpersonen dit taboe bij voetbalverenigingen te doorbreken en de verwachtingen voor het EK voetbal voor vrouwen.

Bekijk hieronder het campagnefilmpje

 

Credits

Concept: Wefilm Concepts
Creatives: Martijn de Jong, Wouter Keijzer, Ruben Cusell, Janna Stolp
Director: Bram van Alphen                           
Client Lead: Britt Kenter                      
Producer: Arjen Oosterbaan, Eleanora de Rijke, Annemijn Boon
Edit: Marvin Said
Post-productie: The Compound
Sound: Freek Vrijhof
Fotografie: Bram Schilling
 
ING
Sr. Communicatiemanager: Mirjam Smit
Sponsormanager: Hans Schakel

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie