Viral van de week: It’s getting Messi

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.

Messi naar PSG
Foto: Twitter @Omojuwa

Als de opmerking ‘ik bied de helft’, die je jolige vader na een avondje dineren door het restaurant buldert, óóit van pas had kunnen komen, dan was het wel in het geval van dé voetbalsoap van het moment. Het vertrek van Messi van Barcelona naar Parijs bracht veel teweeg, ook op social.

Advertentie
advertisement
Messi Screenshot twitter matt navara

Matt Navarra deelde deze screenshot op Twitter, waarna menig Social Media Manager met samengeknepen billen achter hun laptop zat. Paris Saint Germain gaat miljoenen uitgegeven om de sterspeler bij zich te houden, maar die miljoenen leken meteen weer in een één-tweetje teruggepasst naar het Instagram account van de Franse voetbalclub.

Het bleek uiteindelijk allemaal ‘wel mee te vallen’ en om fake new te gaan, waar Navarra al snel op werd gewezen. @psg heeft er de afgelopen dagen ‘slechts’ 5 miljoen volgers bij gekregen. Niet verkeerd en de social media manager kan weer rustig ademhalen.

Messi kan het allemaal niet zoveel schelen. In een TikTok op het account van PSG laat hij met trots zien hoe hij de club op Instagram volgt. Deze simpele handeling is goed voor ruim 73 miljoen views. De Franse club is maar al te trots op hun nieuwe aanwinst en volgt Messi op de voet. Zijn eerste stappen op het Franse veld zijn al door ruim 12 miljoen mensen op Youtube bekeken. De naar verluid 40 miljoen die Messi per jaar gaat verdienen hebben ze dus online zo weer terugverdiend.

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie