Jumbo viert Koningsdag in de achtertuin

Houd afstand, blijf thuis, 1,5 meter... de boodschap is inmiddels bekend. Zo vult Jumbo 'm in.

Spelen uit 'Blokfluitland'
Jumbo

Blokfluiten om een paar muntjes te verdienen, sjoelen, blikgooien, supermarkt Jumbo verplaatst het dit jaar allemaal naar de eigen achtertuin. Zo wil de supermarkt maar zeggen: wees verstandig, blijf thuis. Actie-element in de commercial: 4 oranje 'Jumbollen' voor 2,75.

De 1,5 meterregel bij de opname van de commercial is intelligent opgelost; we zien dit keer alleen pater familias Frank Lammers verschijnen. Hij is het die de hele tuin oranjeklaar heeft gemaakt en de rest erbij roept. 'Jongens, we zijn begonnen!'

Noodgedwongen is het dan ook Lammers die een deuntje speelt op de blokfluit, uit het befaamde standaardwerk 'Blokfluitland'.

Bij Jumbo vind je alles om thuis Koningsdag te vieren

Spelletjes

Voor de gelegenheid heeft Jumbo een special webpagina in het leven geroepen met spelletjes voor groot en klein, recepten en wat dies meer zij. Nou maar zien of we de kinderen en de pubers hiermee binnen het tuinhekje houden.

Thuis Koningsdag vieren
Thuis Koningsdag vieren Jumbo

Geïntegreerd

Behalve de televisiecommercial (ook online natuurlijk), behelst de campagne ook social video’s die de thuisblijvers moeten inspireren, een radiocommercial, een hele pagina in de krant en online content.

Om iets vergelijkbaars te maken als de Koningsdag-productie van vorig jaar was geen optie. Want niet passend voor nu. De briefing die er al lag is opnieuw bekeken, om de juiste toon te vinden, zegt Edgar Rijnders van het bureau, Alfred International. 'We moesten heel snel iets nieuws bedenken en maken. Dat hebben we in twee weken gedaan.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie