Kalvijn verorbert ook voor Rabobank paprika's

De YouTuber heeft een grote voorliefde voor de rode paprika, die intussen zijn handelsmerk is geworden. Rabobank speelt daar handig op in.

Kinderen via YouTube inspireren om gezonder en bewuster te eten. Rabobank gaat een poging wagen. Op het YouTube-kanaal ‘Opscheppers’ geven influencers, waaronder Kalvijn, meer uitleg over groente en fruit.

Rond 2050 bestaat de wereldbevolking naar verwachting uit 10 miljard mensen. Om al deze mensen van voedsel te voorzien moet de productie omhoog, maar de ecologische impact daarvan moet juist  verminderen. Rabobank wil jonge kinderen daarvan bewust maken en lanceert daarom met Cinemates (het mediabedrijf van YouTuber Kalvijn) het kanaal ‘Opscheppers’ voor kinderen van 8 tot 13 jaar. 

Advertentie
advertisement

Meer dan koek en cola

'Met Opscheppers wil ik duidelijk maken dat er meer is dan koek, snoep en cola’, vertelt Kelvin Boerma, alias Kalvijn. Ook gaat hij in de video's uitleggen waar voedsel vandaan komt en hoeveel tijd ervoor nodig is om het te laten groeien. ‘Je gaat er dan automatisch anders mee om.'

Kalvijn eet in zijn vlogs regelmatig rode paprika’s. ‘Dat is mijn handelsmerk. Ik krijg nog steeds berichten van ouders die vertellen dat hun kind nooit paprika at, en nu wel.’ Ook in zijn video's voor de Rabobank speelt de groente een rol.

Niet alleen Kalvijn, ook theatertalenten Bibi en Charlotte doen mee met de campagne (winnaressen van Kunstbende 2017 in de categorie Theater). Zij gaan net als Kalvijn ook meer uitleg over groenten en fruit geven. 

In totaal ontwikkelt Rabobank vier formats. Het format dat het best werkt, gaat de bank in 2020 gebruiken voor nieuwe afleveringen. 

Op 22 september verschijnt de eerste aflevering op dit kanaal.

Rabobank

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie