Kenneth Perez heeft een droom in nieuwe campagne ESPN

Samen voetbal kijken, daar draait het om in de campagne rondom het begin van de tweede helft van de Eredivisie op 14 januari.

Voetbalcommentator Kenneth Perez, die recent voor drie jaar bijtekende bij ESPN, speelt de hoofdrol in de nieuwe campagne van de zender. Om de start van de tweede helft van het voetbalseizoen op 14 januari aan te kondigen lanceert de sportzender een campagne.

 

Advertentie
advertisement

In de commercial is te zien hoe Perez een uitzinnige groep van collega's, spelers en supporters toespreekt. Alle clubs zijn vertegenwoordigd, zoals Toeter Jan uit Eindhoven, Michiel Kramer van RKC Waalwijk en Herry & Berry, de mascottes van AZ. 'De Eredivisie beleef je op ESPN' is de pay-off. Wanneer blijkt dat de motiverende speech van Perez zich in werkelijk alleen in het hoofd van Perez afspeelt volgt de regel: 'en hopelijk snel weer samen.' TBWA\Neboko tekende voor de campagne en Rob Lucker van Hazazah voor de regie. De makers willen vooral overbrengen hoe mensen het samen voetbal kijken - of het nu op tv, in het stadio of in de kroeg is - hebben gemist. 

ESPN profiteert van het feit dat de Eredivisie zowel bovenin als onderin nog ergens om draait. Winterkampioen PSV voelt de hete adem van Ajax en Feyenoord in de nek. Op 23 januari is de eerste topper te zien: PSV tegen Ajax. 

De Eredivisie gaat weer beginnen op ESPN

Plaats als eerste een reactie

Advertentie