KNVB-campagne gericht op kinderen wint UEFA-prijs

De KNVB en rapper/zanger Snelle voerden samen campagne om meer kinderen aan het voetballen te krijgen. UEFA prijst de campagne.

Bron: KNVB

De KNVB-campagne 'Ga voetballen als Oranje' is door de Europese voetbalbond UEFA beloond met een GROW Award in de categorie communicatiecampagnes. De video - hieronder te bekijken - zet een team van kleine voetballers centraal en heeft als doel om meer kinderen te enthousiasmeren voor voetbal. De KNVB startte de campagne omdat het aantal nieuwe pupillen (vier tot en met twaalf jaar oud) terugliep door de coronapandemie. 

De UEFA GROW Awards worden om de twee jaar uitgereikt en bestaan uit prijzen in verschillende categorieën. Een andere KNVB-campagne, 'WeTheWave', haalde shortlist maar viel buiten de prijzen. 

Oranje-spelers

Rapper en zanger Snelle fungeert in de videoclip van 'Ga voetballen als Oranje' als coach van het kinderelftal en schreef ook het nummer Limonade, dat over amateurvoetbal gaat. In de videoclip maken ook Oranje-sterren als Frank de Boer, Donyell Malen en Denzel Dumfries hun opwachting. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie