Licht in donker wordende dagen

Vroeger donker hoeft niet synoniem te zijn met somberheid. Vijf schitterende campagnes die de duisternis verlichten...

Het virus van vroeger

In 2020 is ‘virus' onlosmakelijk verbonden aan corona, daarvoor was het vooral een Windows-pc-dingetje. Waar we in het Westen volledig vertrouwden op Norton of McAfee, scannen de Russen sinds jaar en dag met Kaspersky Internet Security. Inmiddels is deze antivirussoftware opgeklommen tot mondiaal niveau en verlegt het de aandacht naar de (Android)telefoon.

Regisseur Rustam Ilyasov trekt met een film noir-achtige sfeer en heerlijke typecasting direct de aandacht en het opmerkelijke gebruik van humor versterkt die aandacht alleen maar. De social snapshots brengen mij direct terug naar the good old days van Hyves en de overheidscampagne Stanislav tegen cybercrime. Het vreemde full colour-kleurgebruik versterkt de aandacht op het slachtoffer, maar persoonlijk had ik dat opgelost met (zwart-witte) close ups. Desalniettemin een heerlijke campagne van Voskhod Agency.

Licht in de duisternis

Twee jaar geleden introduceerde VanMoof haar eerste elektrische fiets. De Apple onder de tweewielers presenteerde deze volledig in stijl.

De unieke sobere stijl van de Amsterdamse rijwielonderneming wordt perfect doorgevoerd in minimalistisch 3D en sound design. Het ton sur ton en de vernuftige features triggeren de doelgroep die hard gaat op fashion en gadgets. Sterk samenspel van VanMoof's in-house reclameafdeling en The Ambassadors. 

How Trump Failed Us

Boutique studio AlterEgo neemt met dit passion project geen blad voor de mond: een corona-verhaal vol intriges, clandestiene operaties, achterkamertjespolitiek en natuurlijk POTUS.

De zwart-witte setting maakt het verhaal extra mysterieus. De vloeiende transities zuigen je in het verhaal en de stem van presentator/activist Joe Madison maakt het helemaal af. Met lichtspel en continue beweging verbindt AlterEgo verschillende feiten tot een pakkende docu-thriller.

Play Has No Limits

De nieuwe PlayStation vijf stimuleert (bijna) al je zintuigen, of zoals ze het zelf sprookjesachtig verwoorden: see with sound and feel the force at your fingertips...

Het samenspel van close-ups en wide shots maakt het verhaal niet alleen dynamisch. Het vertelt en passant de intens versterkte belevenis van de gamer. Sony pakt door op de trend van Disney’s vrouwelijke superhelden met de protagoniste én voice-over. Concept van Adam & Eve/DDB onder regie van Dan DiFelice en Biscuit Filmworks.

Dag en nacht

Ook al werken we veelal vanuit huis, het wil niet zeggen dat we een rustig plekje voor onszelf kunnen claimen. Lang leve noise-cancelling! Apple AirPods Pro brengt dit genot in-ear

In één klik van dag naar nacht, van chaos naar rust en van oncomfortabel naar volkomen vrij. Apple herhaalt haar succesvolle dans-film van Spike Jonze, en ditmaal met de gerenommeerde regisseuse Kim Gehrig. Waar haar voorganger gretig gebruik maakte van intelligent setdesign, speelt Gehrig met de klassieke jump cut (tijdssprong). De belichting is fabelachtig en de soundtrack van  Flume vrolijkmakend. Een pareltje, maar helaas niet met hetzelfde succes als het origineel. Wellicht een les voor TBWA: in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Enzo Greco is Motion Director bij Born05.

Ervaar ook: 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie