'Louis de kat' is erbij tijdens het EK Voetbal, in nieuwe KPN-campagne

In de EK-campagne van KPN ontpopt kat Louis zich tot mascotte van Oranje.

KPN heeft zijn EK-campagne, als telecomprovider en KNVB-partner, gelanceerd. In de TV-commercial zien we dat de inmiddels bekende KPN-kat Louis niet alleen meelift met de Oranjebus op weg naar Duitsland, maar ook de Oranjekoorts aansteekt onderweg naar het EK. Spelers Virgil van Dijk, Daley Blind en Xavi Simons omarmen de kat als mascotte. 

Luuk Simonse, Senior Creative bij Dentsu Creative: 'De eigenwijze kat is al jaren het gezicht van KPN, maar als oranje kat is er natuurlijk niks mooier dan de krachten te bundelen met het grote Oranje als nieuwe mascotte.'

Naast de TV-campagne is de KPN-Oranje mascotte terug te zien in online advertising en op ware grootte in alle KPN- winkels. Op social heeft KPN TikTok-sensaties Jesper en Herre ingezet. Zij reizen per step vanuit Groningen naar Hamburg, om de aftrap van de eerste wedstrijd van dichtbij mee te maken. Op hun socials zijn zij te volgen. Daan en Tobias doen er tijdens het EK vanaf hun vakantieadres alles aan om zo dicht mogelijk bij Oranje te blijven. Zij zijn tijdens de speeldagen op TikTok te volgen. 

KPN zet ook een aantal acties voor klanten in rondom het EK-voetbal, zoals EK Pakkers (tijdelijk extra scherpe deals) en winacties. Vanaf 1 juni zijn gepersonaliseerde EK hoesjes voor smartphones beschikbaar en ook nodigt KPN zijn klanten uit om alvast in de stemming te komen tijdens de uitzwaaiwedstrijden in De Kuip. 

Van de Oranjecampings in Duitsland worden fanparades naar de UEFA fanzones begeleid, waar de wedstrijden op groot scherm live worden uitgezonden. 

Bekijk hier de commercial: 

Credits:  

Klant: Elise Van Deuren-Kerkvliet, Christian van der Ven, Dave Frauenfelder, Chantal van der Walle, Mark Versteegen 
Creatieven: Luuk Simonse en Leendert-Jan de Ronde  
Strategie: Tobias Vermeiren  
Creatieve Directie: Gijs Sluijters en Joris Tol  
Account Director: Eveline Rooders  
Producer: Joze Rikken  
Productie Partij: Holy Fools  
Regie: Mattias Schut  
DOP: Floris van der Lee 
Producers: Frank de kok en Jesse te Buck 
Edit: MRTN 
Muziek: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company 
VFX supervisor: Ton Habraken 
CG lead artist: Rolf van Slooten 
Grading: de Grot 
Sound: Public Audio 
Media: Mindshare en A Bigger Circle  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie