McDonald's breidt vleesloos assortiment uit en lanceert '100% Meatless, 100% McDonald’s'

McDonald's zegt gasten uit te willen dagen om vaste keuzes (vlees dus), te doorbreken.

100 procent zonder vlees

McDonald’s breidt zijn vegetarische c.q. veganistische assortiment ('McDonald's zegt 'meatless'), verder uit met vier nieuwe producten. Het zijn: 'De McPlant Steakhouse, Veggie Nuggets, Meatless McKroket gemaakt van jackfruit en de Veggie Chicken Honey Mustard Salad.' De campagne die naar aanleiding van de uitbreiding wordt gelanceerd, is gebaseerd op het inzicht dat consument vaak routinematig bestelt. De fastfoodketen heeft het over de 'inner-struggle'. 'Kiezen voor oud-en-vertrouwd of toch een nieuwe optie?'

De lancering moet aantonen dat McDonald's een bestemming is voor zowel de vleesliefhebber als de flexitariër en de vegetariër. Gewoontes doorbreken betekent volgens de keten niet dat je hoeft in te leveren op smaak. 'Er is ruimte om eens iets nieuws te proberen.' McDonald’s zegt dat het zijn campagnebudgetten zo heeft ingericht dat er meer aandacht is voor plantaardige producten. 'En gasten krijgen op de menuborden altijd eerst kip en vegetarisch te zien, en daarna pas rundvlees.' Dit is de commercial (bureau: TBWA\Neboko):

100% Meatless, 100% McDonald’s | McDonald’s

McKroket zonder vlees

Voorafgaand aan de nieuwe campagne organiseerde McDonald's het zogeheten Meatless McKroket-event voor die-hard fans van de McKroket om de nieuwe receptuur te proeven. De vernieuwde McKroket heeft naar eigen zeggen 'de kenmerkende McDonald's smaak' en de fans kregen uitgebreid de tijd om hun mening te geven over het product.

Achteraf hoorden de deelnemers pas dat ze een McKroket zonder vlees voorgeschoteld hadden gekregen. In deze video die McDonald's op Instagram heeft gepubliceerd zijn (positieve) reacties in beeld gebracht.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie