Natuurhuisje oogst lof met boodschap 'Niet vliegen, wel landen'

Natuurhuisje wil het vakantiegevoel 'dichtbij huis' brengen. Gardeners ontwikkelde de campagne.

Gardeners ontwikkelt campagne voor Natuurhuisje

Aan de combinatie van de namen zal het niet liggen: Natuurhuisje kiest voor Gardeners. Het Amsterdamse creative agency heeft voor de vakantieaanbieder een internationale merkstrategie en -campagne genaamd 'De natuur opent je ogen' ontwikkeld.

Natuurhuisje biedt zo'n 20.000 particuliere vakantieverblijven verspreid over Europa. Gardeners is met deze samenwerking het nieuwe, vaste bureau van Natuurhuisje, dat zijn marketinguitingen voorheen voornamelijk inhouse ontwikkelde.

Niet vliegen, wel landen

De campagne, die maandag werd gelanceerd, kan met name op LinkedIn op flinke waardering van vakgenoten rekenen. Het is met name de copy 'Niet vliegen, wel landen', te zien in abri's verspreid over het land, die in de smaak valt. 'Briljante copy' en zelfs 'een smulzinnetje' zijn reacties die we onder de post van Maira Evers, managing director van Gardeners, lezen. 'Er hebben zich inmiddels meerdere merken en zelfs sollicitanten voor ons bureau gemeld', zegt ze opgetogen.

Advertentie
advertisement
natuurhuisje
Outdoor-uiting van Natuurhuisje

Vliegschaamte

Met de campagne wil Natuurhuisje 'het vakantiegevoel dichterbij huis brengen'. De copy 'Niet vliegen, wel landen' haakt in op een tijd waarin we steeds meer bewust worden van de CO2-impact op onze eigen keuzes, waar vliegschaamte naast lange rijen op Schiphol bestaat, aldus Natuurhuisje, dat wil laten zien 'hoe het anders kan', namelijk dichtbij en in de natuur. 

Dick Vulto, ceo Natuurhuisje: 'De campagne laat zien dat je heerlijk uitgerust wakker kunt worden in de natuur én dat de natuur de kracht heeft je wakker te schudden om anders naar de wereld te kijken. Bovendien doneert Natuurhuisje een deel van elke boeking aan lokale initiatieven op het gebied van biodiversiteit om de kostbare natuur te beschermen. Natuurhuisje wil de balans tussen mens en natuur herstellen en daarom nodigen we Nederlanders uit om te genieten van de natuur.'

De campagne wordt uitgerold in outdoor, online en op de radio. Een nieuwe contentstrategie van de hand van Gardeners moet later dit jaar het daglicht zien.

Credits:
Opdrachtgever: Nienke Sterenborg, Robert van Veen en Dick Vulto
Strategie, creatie, design, productie: Gardeners
Productiemaatschappij: Chev Productions
Muziek & VO: Earforce en Peter Drost
Fotografie: Tom van Huisstede
Mediabureau: Out of Home Masters

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie