Campagne 'NL leert door' vergelijkt Nederlandse werkenden met hun mobieltje

We krijgen geen levenslang meer, maar blijven juist altijd up to date.

Levenslang leren klinkt toch een beetje als een straf voor de eeuwigheid, terwijl altijd up to date zijn positievere associaties oproept.

Dat is zo ongeveer de gedachte geweest bij de campagne 'NL leert door' de het Ministerie van Sociale Zaken heeft gelanceerd. Met de campagne wil de overheid  werkgevers en werknemers stimuleren om juist nu na te denken over de toekomst. Het biedt daarbij gratis loopbaanadvies en online scholing aan. De campagne  is ontwikkeld door D&B, Open Now en TBWA (samen DOT). 

In de campagne wordt de vergelijking met de telefoon uitgewerkt. Velen van ons hebben sinds onze jeugd niet meer aan onze kennis gewerkt, maar we vinden het wel heel normaal om elke maand onze mobiel te updaten, want dan werkt hij beter. En we voelen ons goed als hij weer helemaal bijgewerkt is. Zo zou dat ook moeten werken voor het werk dat we doen

Bureau: DOT (Open Now)

Productie: Yune

Verantwoordelijk bij Rijksoverheid: Vivienne Scheltema (Ministerie van Sociale Zaken)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie