Nieuwe merkcampagne moet Scheepvaartmuseum neerzetten als 'het museum voor jou en mij'

Het museum vaart een andere koers en wil alle aspecten van de maritieme wereld belichten. De campagne is ontwikkeld door bureau Neew.

Een campagnebeeld
Afbeelding: aangeleverd

Het Scheepvaartmuseum is een andere koers gaan varen, zegt verantwoordelijk marketeer Anass Temssamani. Het museum wil een museum voor iedereen zijn en niets onderbelicht of onbesproken laten. Dus niet alleen aandacht voor de welvaart die de VOC Nederland in de Gouden Eeuw bracht, maar ook inzoomen op het schrikbewind dat de VOC in het buitenland voerde. En laten zien hoe plastic afval de oceanen vervuilt. Het museum wil zo duidelijk maken dat álles boven water komt.

Een nieuwe, crossmediale merkcampagne moet tot een 'perceptie-shift' leiden, vertelt Timon Zijderlaan als creative lead bij verantwoordelijk bureau Neew.

Crossmediale campagne

De landelijke merkcampagne start deze week en bestaat uit social, print, radio en commercials in de bioscoop en op televisie. De tvc (duur: dertig seconden) is onderaan dit artikel te bekijken. Later dit jaar krijgt de campagne ook aandacht via niet nader gespecificeerde activatie en samenwerkingen. Doel van de perceptie-shift waar Zijderlaan het over heeft, is duidelijk maken dat Het Scheepvaartmuseum 'er ook voor jou en mij is.' Hoe? Zijderlaan: 'Door middel van bijzondere verhalen, objecten en actuele onderwerpen maakt deze campagne invoelbaar hoe actueel maritieme geschiedenis eigenlijk is en hoe Het Scheepvaartmuseum midden in de samenleving staat.'

Creditlijst is zichtbaar onder de tv-commercial.

Credits:
Agency: Neew
Verantwoordelijke bij klant: Anass Temssamani, Marleen Smit
Regisseur: Jeroen Dankers
Producer: Luc Hueber
Muziek: Raven Artson

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie