Noorse post roept in Kerst-tearjerker op tot klimaatactie

Kerstcadeautjes en het tegengaan van klimaatverandering: niet per se de gouden combi.

Kerstman in tranen
Posten

Tweede helft november is het altijd wachten op ‘waar John Lewis mee komt’, maar het Noorse postbedrijf Posten zette inmiddels ook een indrukwekkende serie van krachtige films neer. Én met een maatschappelijke boodschap.

Dit jaar staat (het tegengaan van) klimaatverandering centraal, waarbij de liefdesrelatie tussen Santa en ‘zijn geliefde’ (moeder Aarde), onder druk komt te staan.

Advertentie
advertisement
Father Christmas and Mother Earth

Climate Index

Het idee achter de commercial (bureau: Pol – Noorwegen), borduurt voort op de PWC Norway's Climate Index, waaruit blijkt dat van de 100 grootste Noorse bedrijven er slechts 10 de uitstoot hebben verminderd in overeenstemming met de doelstellingen van het Akkoord van Parijs. Posten is daar uiteraard één van.

De kerstcampagne - geproduceerd door Arts & Sciences en geregisseerd door Sean Meehan - is een oproep aan andere bedrijven om hun klimaatactie op te voeren.

Homo-acceptatie

Vorig jaar kwam Posten met het aangrijpende verhaal van een man die een liefdesrelatie met de Kerstman aangaat:

Posten - When Harry Met Santa (Norwegian postal service's 2021 holiday ad)

MCGA

Het jaar daarvoor kwam Posten met een anti-Trump boodschap waarin een superhufter-Kerstman Kerstweer ‘great again’ wilde maken.

The Norwegian Postal Service (Posten) - Make Christmas Great Again (Eng)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie