Rituals laat Schiphol-passagiers deze kerst genieten van het moment

Moet kerst voor stress zorgen? Bij Rituals vinden ze van niet. Het cosmeticamerk creëert tijdens de feestdagen rust op Schiphol.

Rituals op Schiphol
Rituals en Schiphol Media

Rust creëren in de hectiek van de feestdagen? Laat dat maar aan cosmeticamerk Rituals over. Geef je over aan hun slow down-filosofie en laat je inspireren door hun kerstcampagne op Schiphol. Op meerder touchpoints op de luchthaven nodigen zij reizigers uit bewust stil te staan bij de mooie momenten. We spreken Neil Ebbutt, Director Global Travel Retail, van Rituals Cosmetics. Hij legt uit hoe de passenger journey van deze campagne er tot aan de gate uitziet.

Rituals op Schiphol
Rituals op Schiphol Rituals en Schiphol Media
Rituals op Schiphol
Rituals op Schiphol Rituals en Schiphol Media
Met jullie slow down-filosofie zetten jullie in op onthaasten. Wat willen jullie reizigers meegeven tijdens deze feestmaand?

Onze kerstcampagne draait rondom de grote hoeveelheid dingen die we dag in dag uit wensen: ‘had ik maar iets meer tijd voor mezelf’ Of: ‘ik zou willen dat ik niet zo gestrest was’. Een wens is iets heel moois, namelijk een combinatie van hoop en verlangen. Onze luxecadeaus maken van wensen – klein of groot – een onvergetelijke ervaring: een moment van rust in de hectiek van de dag. En meer welzijn voor lichaam en geest. Geef je onze producten cadeau, dan verrijk je het leven van hen die je lief zijn met een moment van rust en ontspanning en help je ze van alledaagse routines betekenisvolle rituelen te maken. 

Een mooie boodschap. Hoe hebben jullie die concreet weten te maken?

Tijdens de weken voor de feestdagen reizen er miljoenen mensen van, naar en via Schiphol. We willen hen helpen een stapje terug te doen, momenten bewust te beleven en te genieten van het moment. Dat begint bij de Rituals-boom op Plaza. De geur zorgt voor een verkwikkende geurbeleving, waardoor de reiziger direct een positieve boost krijgt. Daarnaast spelen we op 63 schermen op Plaza onze campagnevideo af. Ons kerstthema: May all your wishes come true.

In Lounges 1 en 3 staan speciale kerst-pop-upstores, waar we passagiers ons speciale kerstassortiment met luxe giftsets aanbieden. Deze zijn verpakt in een luxe milieuvriendelijke bewaardoos met een 100% composteerbare inlay. In de vaste winkels kunnen passagiers terecht voor een kopje thee of een ontspannende handmassage om even bij te komen van een gestreste reis.

Hebben jullie ook iets voor passagiers die in hun haast linea reacta naar hun gate hollen?

Zeker. Dit jaar bieden we een exclusieve service aan in de B- en C-gates bij Lounge 1 met onze Rituals Last Minute Luxury Gifting Service. Dit zijn speciale karretjes gevuld met Rituals-giftsets. Daarmee kunnen we ook gehaaste reizigers helpen: het personeel is getraind om hen zo snel mogelijk te helpen aan een cadeau, voor de passagier zelf of iemand thuis.

Wat maakt dat jullie voor Schiphol hebben gekozen?

Schiphol – vlak bij onze thuisstad Amsterdam – was voor Rituals een perfecte plek om gestreste reizigers te inspireren met onze filosofie. Deze campagne is een goed voorbeeld van een multibrand-partnerschap, waarin drie Nederlandse merken samenkomen: Rituals Cosmetics, Amsterdam Airport Schiphol en Kappé, verantwoordelijk voor de winkels die ons assortiment verkopen. Allemaal zitten we op één lijn als het gaat om gedenkwaardige ervaringen voor passagiers creëren.

Wat hopen jullie te bereiken met deze campagne?

Het allerbelangrijkste is dat we de reizigers dit feestseizoen willen inspireren met de filosofie van Rituals. Slow down betekent een stapje terug doen, momenten bewust beleven en genieten van het moment. En deze ervaring te delen met vrienden en familie.

Dat is best verrassend in de ratrace van het huidige digitale tijdperk. Jullie zetten met deze campagne flink in op offline.

Uiteraard verspreiden we onze filosofie en deze boodschap rondom kerst ook online. Het partnership met Schiphol en Kappé biedt een ultieme mogelijkheid om met onze luxeproducten mensen op Schiphol een ervaring te bieden die online lastiger over te brengen is. Denk aan de geurbeleving, een kop thee of een handmassage.

Rituals op Schiphol
Rituals op Schiphol Rituals en Schiphol Media
Rituals op Schiphol
Rituals op Schiphol Rituals en Schiphol Media

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.