Ouders zitten óók vaak op hun telefoon, en daar spreekt Ben ze op aan

De campagne 'Ben er weer' helpt kinderen aandacht van hun telefoonverslaafde ouders te vragen.

Telecomprovider Ben houdt ouders een spiegel voor. Zij klagen steen en been over het overmatig telefoongebruik van hun kinderen, maar kunnen er zelf ook wat van. In de vandaag gelanceerde campagne, gemaakt door DDB Unlimited, worden vaders en moeders hierop aangesproken.

Verwaarlozing

Uit onderzoek van Ben en Panelwizard blijkt dat ouders soms vaker op hun telefoon zitten dan hun kroost. Ook geeft 3 op de 10 ouders toe dat kinderen hun aandacht moeten trekken als zij met hun smartphone bezig zijn. Dat terwijl zij andere ouders, die meer met hun telefoon bezig zijn dan hun kind, asociaal vinden. En één op de 10 ouders bekent dat hun nakomelingen ze als ‘telefoonverslaafd’ zien.

Verslaafde ouders

Ben komt met een oplossing voor kinderen die meer aandacht willen. Via Google voice kunnen zij hun telefoonverslaafde ouders aanspreken op hun gedrag. Hoe dat werkt, is te zien in de commercial 'Ben er weer' (zie hierboven). 

‘We geven kinderen een stem als hun ouders niet luisteren. Zo maken we van het probleem, de telefoon, juist de oplossing’, verklaart Ed van Bennekom, creative Director bij DDB Unlimited. 'Door op een ludieke manier iedereen wakker te schudden, hoopt Ben dat er wat meer échte contacten ontstaan tussen mensen. Zonder dat een scherm ertussenin staat', aldus Denise van Dongen, socialmediamanager bij Ben, over de campagne. 

In bed

Het is niet de eerste keer dat Ben mensen aanspreekt op hun smartphonegebruik. Zo moest de ‘Hé ananas’-campagne duidelijk maken dat het raar is om continue iets voor je hoofd te hebben (bureaus: Etcetera, Red Urban en Daybreak). De telefooncondoom moedigde mensen aan om meer aandacht voor elkaar in bed te hebben, en Flappdrol riep op om te stoppen met appen op de fiets (beide gemaakt door Etcetera). 

De 'Ben er weer'-campagne wordt uitgerold op televisie, via print en online. 

'Hé ananas'-campagne
Ben beter in bed
Ben Flappdrol

Credits

Bureau: DDB Unlimited
Strategie: Job Koopman
Creative Directors: Ed van Bennekom / Jasper Diks
Creatives: Luuk Simonse / Leendert-Jan de Ronde
Account: Michael Nap
Producer: Tamara Bogaard
Productiemaatschappij: DPPLR
Director: Nils Vleugels
Compositor: Brandspanking
Muziek: Major Fifth
Geluiddstudio: Earforce
PR: Triangle PR
Media: Initiative

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Kees
Ik begrijp niet hoe je aan een smartphone verslaafd kunt raken, maar het schijnt toch voor te komen. Regelmatig zie ik spelende kinderen onder begeleiding van een moeder die continu op haar mobieltje staat te turen. En mensen die hun hond uitlaten en ook niet anders doen. Zelf gebruik ik de priegelfoon zo weinig mogelijk. Dat gaat met zo'n onhandig en ineffiënt apparaat vanzelf, want het gebruik ervan geeft louter ergernis.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie