Porsche geeft ‘meisjesdroom’ podium in nieuwe campagne

Ook vrouwen dromen ervan in een Porsche te rijden, aldus marketing manager Ruurd Neurink.

Waar meteen duidelijk wordt wat ‘jongensdroom’ (piloot, profvoetballer) betekent, wordt het begrip 'meisjesdroom' te weinig gebruikt, vindt Porsche. Terwijl vrouwen net zo goed als mannen ambities in het leven hebben en daar gedreven in zijn. Samen met ambassadeur José Woldring (pr-bureau The Media Nanny) en ‘business icons’ Marloes Hoedeman (lingeriemerk Love Stories), Martika Avalon (modefotograaf) en Suzanne Swarts (museum Voorlinden) roept het automerk Nederlandse vrouwen op -net als veel mannen- gróót te dromen.

Girlhood dreams is onderdeel van de vandaag gelanceerde en gelijknamige marketingcampagne van Porsche. Het initiatief geeft 'gedreven en inspirerende icons' een podium, met als doel andere vrouwen aan te moedigen 'het beste uit zichzelf' te halen. Voor de genoemde dames begon hun carrière ook ooit met een droom. Voor de Porsche-campagne delen zij hun eigen girlhood dreams en belangrijke leermomenten.

In de campagnebeelden komt de Taycan Sport Turismo veelvuldig naar voren en het doel van Porsche is dan ook dit nieuwe model zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen. De campagne speelt zich grotendeels in online video (zie onder) af en is ontwikkeld in samenwerking met DentsuAchtung en Mediacom.

Bescheiden begin

Ruurd Neurink, marketingbaas van Porsche Nederland, zegt: 'Porsche wordt vaak gezien als een merk waar mannen van dromen, maar ook vrouwen dromen ervan om in een van onze auto's te rijden. In de vorige campagne vroegen we aandacht voor het doorbreken van conventies, dit benadrukken we nu met Girlhood dreams. Sterker: we roepen vrouwen op hun dromen met ons te delen, met als doel hen te helpen waar we kunnen. Het is een bescheiden begin, maar ik heb er vertrouwen in dat we op de lange termijn een groot verschil kunnen maken.'

‘Onvergetelijke ervaringen’

Hóe gaat Porsche dit doen? Voor alle vrouwen die hun dromen met Porsche delen organiseert het automerk samen met de genoemde business icons 'onvergetelijke en exclusieve ervaringen', zoals een ontdekkingsreis door bekende Europese musea, behind the scenes meekijken bij grote kunsttentoonstellingen en een inkijkje in het reilen en zeilen bij een internationaal modemerk, aldus Porsche. Nederlandse vrouwen kunnen hier hun motivaties delen.

José Woldring (ambassadeur) tot slot: 'Als ondernemer in een door mannen gedomineerde industrie weet ik als geen ander hoe het is om als enige vrouw aan de tafel te zitten. Ik hoop met dit initiatief veel vrouwen te inspireren hun dromen waar te maken, ongeacht wat de standaard is.'

Advertentie
advertisement
Advertentie