Portland & Benjamin bedenkt campagne ‘Ontdek jouw SEGGSY’

Het ontdekken van je seksualiteit, wensen en grenzen. SEGGSY, het nieuwe platform voor jongeren om meer te ontdekken over seksualiteit.

Het ontdekken van je eigen seksualiteit, wensen en grenzen. Dat is SEGGSY. Het nieuwe interactieve online platform waar jongeren tussen 16-18 jaar meer kunnen ontdekken over seksualiteit. Het platform is een initiatief van Rutgers, Soa Aids Nederland, Dance4Life en Powered by Sense.info. Het platform is ontworpen en gebouwd door bureau IJsfontein. In opdracht van deze organisaties bedacht en produceerde campagnebureau Portland & Benjamin de video campagne ‘Ontdek Jouw SEGGSY’. Die organisch en betaald op TikTok de doelgroep wist te raken. Niet alleen concept, strategie en creatie maar ook de mediadistributie en optimalisatie van media inkoop is door Portland & Benjamin verzorgd. ‘’Steeds meer jongeren gebruiken TikTok als zoekmachine, niet alleen om op de hoogte te blijven van vermakelijke trends maar dus ook belangrijke issues.’’Uitgangspunt van de campagne was om jongeren in heel Nederland bereiken en hen aan te zetten het platform te gebruiken. Zo werd de videocampagne SEGGSY straatinterviews ‘Ontdek jouw SEGGSY’ geboren. Een format dat doorgaans zeer goed werkt binnen deze jonge doelgroep. De presentatoren van de campagne zijn Thomas, het gezicht van sense.info en M.C. Laurent van ThePartysquad, Dance4Life ambassadeur en bekend via zijn TikTok’s.

Om jongeren te verwijzen naar Seggsy.nl is het essentieel om ze content aan te bieden die echt relevant voor hen is, zoals de eerste keer en het vragen van consent. Dit zijn namelijk thema’s waar jongeren veel mee bezig zijn. Het bespreken van deze onderwerpen draagt bij aan onze missie voor een veilige, fijne en gezonde seksuele toekomst voor jongeren. Portland en Benjamin geeft de juiste expertise en adviezen om juist deze doelgroep te bereiken met content en de kanalen die voor hen relevant zijn.
Annelon Rouwendal - Campaigner bij Rutgers & Dance4Life.

Om jongeren te verwijzen naar Seggsy.nl is het essentieel om ze content aan te bieden die echt relevant voor hen is, zoals de eerste keer en het vragen van consent. Dit zijn namelijk thema’s waar jongeren veel mee bezig zijn. Het bespreken van deze onderwerpen draagt bij aan onze missie voor een veilige, fijne en gezonde seksuele toekomst voor jongeren. Portland en Benjamin geeft de juiste expertise en adviezen om juist deze doelgroep te bereiken met content en de kanalen die voor hen relevant zijn. De straatinterviews en goed gekozen thema’s maken dit tot een succesvolle campagne. Wij zijn erg trots op het resultaat: miljoenen views en al duizenden jongeren hebben seggsy.nl bezocht. Een stap dichter bij onze missie. Het platform kent elf thema’s. Voor de video campagne is gekozen voor een viertal thema’s ‘identiteit’,‘verliefdheid’, ‘Consent’ en ‘Eerste Keer’. Over deze thema’s vinden jongeren op SEGGSY.nl handige tips, inspirerende video’s, podcasts, quizzen en andere interactieve content. Hiermee worden ze geïnspireerd en leren ze hun eigen mening te vormen, met elkaar in gesprek te gaan en weloverwogen keuzes te maken. Niet alleen voor jongeren kan dit platform meer inzichten geven, dus neem eens een kijkje!

Steeds meer jongeren gebruiken TikTok als zoekmachine, niet alleen om op de hoogte te blijven van vermakelijke trends maar dus ook belangrijke issues.
Martin Kok - Campagne strateeg - Portland & Benjamin
@sense.info Consent vragen voordat je iemand zoent of aanraakt is belangrijk. Vragen als: Mag ik je zoenen? Wil je dat ik je 😛🍩? Zo weet je of de ander net zoveel zin heeft in wat jullie gaan doen en dat is SEGGSY! Wil jij meer weten over consent? Ga naar SEGGSY.nl! Link in bio #senseinfo #seksuelevoortlichting #lerenoptiktok ♬ origineel geluid - sense.info

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →