Proosten zonder alcohol moet bon ton zijn, vindt Heineken

De episode van de ‘Now you can’-campagne voor Heineken 0.0 geeft gestalte aan een veranderde houding tegenover van non-alcoholische drank.

Heineken heeft zijn nieuwe internationale merkcampagne gelanceerd met als thema: ‘Cheers with No Alcohol. Now You Can’. De commercial voor Heineken 0.0 zet neer hoe mensen zich buitengesloten voelen bij sociale evenementen als ze willen toosten met een colaatje, thee of virgin cocktail.  De kijker wordt meegenomen in een reis van historische proostmomenten, van de Vikingen langs de Roaring 20’s naar de huidige tijd. Heineken 0.0 is het alternatief dat wel wordt omarmd.

Advertentie
advertisement

De campagne bouwt voort op de Now you Can-campagne waarbij 0.0 werd neergezet als drankje op momenten waar normaal geen bier werd gedronken, zoals in een geparkeerde auto en tijdens een werklunch.  Global brand director Bram Westenbrink van Heineken zegt dat de campagne gestalte geeft aan de veranderende houding van de maatschappij ten opzichte van alcohol. ‘Velen van ons zoeken naar alternatieven voor alcohol tijdens sociale - en avondengelegenheden. Zeker tijden periode zoals Dry January. Het non-alcoholische segment is geëxplodeerd de afgelopen vijf jaar.’

De door Publicis en Le Pub ontwikkelde campagne omvat films van 74, 30 en 15 seconden en wordt in 2022 op verschillende platforms en op tv ingezet.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie