Reclamemuziek Awards: BMW Gender Equality

Het verhaal achter de creatie van de muziek. #3 MassiveMusic over de soundtrack van BMW

“We’ve never built a single car for women. We’ve never built a single car for men. We only make cars for drivers. It's character that makes the driver”

Voor internationale vrouwendag creëerde regisseur Daniel Askil de BMW campagne "Gender Equality". Hij vroeg actrice Juliette Lewis om een manifest over gendergelijkheid te schrijven. Haar boodschap: Vrouwen zijn een kracht der natuur. Ze kunnen alles doen wat ze willen, heersen over de wereld, veranderen regels en gaan om met alles en iedereen. Tegelijk hebben ze ook een zachte kant. Empathie en vriendelijkheid stroomt door hun aderen.

‘Hoe deze boodschap te vertalen in een krachtige en melodische soundtrack?
MassiveMusic componeerde een zachte, elektronische track die contrast biedt ten opzichte van de visueel krachtige commercial. Een toegankelijke compositie, die je langzaam de avontuurlijke en betekenisvolle reis intrekt van Juliette Lewis en de vrouwen die zich identificeren met haar woorden. De commercial ging live tijdens Internationale Vrouwen Dag; welk moment is beter om vooruitgang te benadrukken en vrouwen empowerment een boost te geven?

AGENCY:  Moon To Mars
DIRECTOR:  Daniel Askill
PRODUCTION COMPANY:  Radical Media Berlin
MASSIVEMUSIC:  Music Production & Composition

21 mei, vond tijdens Buma Music in Motion de uitreiking plaats van de Reclamemuziek Awards. MassiveMusic was met Gender Equality genomineerd in de categorie ‘Originele Composities‘.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.