Seat daagt Nederlanders uit om soms een andere afslag te nemen

De campagne van het automerk is gebaseerd op het nieuwe ‘guiding idea’: Beat the Expected.

Seat lanceert een nieuwe campagne waarin het Nederlanders uitdaagt om zo nu en dan eens een andere afslag te nemen. Volgens het automerk is het soms tijd om even buiten de lijntjes te scheuren en het hart te volgen. 

De campagne, ontwikkeld door Selmore, bestaat uit een manifest-film en drie zogenoemde ‘how-to-beat’ tutorials. De video’s tonen hoe men 'het hart kan volgen op en rondom de Nederlandse wegen', en dat alles onder het motto: Beat the Expected.

How To Beat Morning Routines - Seat

Net anders

Volgens het bureau Selmore is de campagne het startpunt van dat ‘guiding idea’ ‘Beat the Expected’. Hiermee wil Seat laten zien dat het een merk is in het voorspelbare, grijze, middensegment dat het allemaal net even anders doet, voor mensen die het net even anders willen doen. Het ‘guiding idea’ moet de komende jaren de basis vormen voor alle lokale communicatie: van mentaliteitscampagnes tot acties op de dealervloer.

How to Beat Traffic Jams - Seat

Optimistisch

Ilka Schreurs, manager marketing van Seat, geeft aan dat het merk de mentaliteit van Seat wil laten zien op de Nederlandse bodem: Optimistisch, open minded en een beetje lef. Die Sunrider Spirit die in eenieder van ons wel leeft, om het af en toe nét even anders te doen dan de massa. Uit je comfort zone. Een kleine verandering geeft vaak al die glimlach op je gezicht.’ 

De video's worden uitgerold op de socials van het automerk en op Youtube. 

Lees ook: KNGF Geleidehonden brengt derde commercial uit in thema: KNGF opent werelden

Credits 

Opdrachtgever: Seat 
Bureau: Selmore Creative Agency
Productie: SODA Amsterdam
Regisseur: Bodhi Le Belle
DOP: Tom Bakker 
Edit: Coen van Berkel, Sander van der Aa
Illustraties: Daan Timmer 
Online: The Compound
Grading: Gary Grade
Geluidsstudio: Sound Circus
Media: Greenhouse Group

Plaats als eerste een reactie

Advertentie