Simyo laat strandgangers letterlijk voor een dubbeltje op de eerste rang zonnebaden

De ludieke actie van Simyo en strandtent The Fat Mermaid is een antwoord op de hoge prijzen. 'En een leuk en zonnig gebaar.'

Zonnebaden voor een dubbeltje
Afbeelding: aangeleverd

Wie naar het strand van Scheveningen gaat, kan daar voor tien cent, twee ligbedjes en een parasol scoren. Dan moet je er naar verwachting wel vroeg bij zijn, want er komen slechts tien bedjes beschikbaar. De ludieke actie komt uit de koker van telecomprovider Simyo en strandtent The Fat Mermaid, die vandaag het begin van de zomer vieren.

Dubbeltje op de eerste rang

Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is een welbekende spreuk die voor deze actie letterlijk opgaat. De feloranje bedjes - in de kleur en met het logo van Simyo - staan vooraan en hebben dus een 'vrij' uitzicht op zee. Al valt het natuurlijk niet uit te sluiten dat er tientallen strandgasten op hun handdoek vóór de bedjes gaan liggen. 

De opvallende prijsstunt van Simyo en The Fat Mermaid is overigens geen eendagsvlieg, maar loopt van 21 juni tot en met 31 augustus. Naast de tien ligbedjes met het 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'-principe zijn er dagelijks ook twee ligbedjes gereserveerd die verloot worden via de Facebookpagina van Simyo. 

Besparen op uitjes

Het idee voor de zomerse campagne is ontstaan na berichtgeving over het hoge parkeertarief in de populaire badplaats Scheveningen, waar je deze zomer in sommige straten vijftig euro betaalt om de hele dag de auto te parkeren. Flink slikken, zeker in een tijd waarin alles duurder wordt. Besparen op uitjes zoals een bezoek aan het strand staat voor veel mensen daarom in de top drie van bezuinigingsmaatregelen, meldt Simyo op basis van eigen onderzoek onder ruim duizend volwassen Nederlanders. De ligbedjes moeten hierbij het veld ruimen: 73 procent van de respondenten vindt een ligbedje huren zonde van het geld. Een argument dat natuurlijk niet geldt als je slechts een dubbeltje hoeft te betalen voor bedjes en een parasol. 

Bart van den Berg, directeur Simyo: 'We willen met deze actie laten zien dat je niet altijd de hoofdprijs hoeft te betalen voor kwaliteit, maar we vinden het vooral een leuk en zonnig gebaar dat helemaal bij de zomer past.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie