SNS ruilt traditionele spaarvarken in voor paars nijlpaard Monnie

Monniemasters-campagne van de bank moet kinderen leren omgaan met geld.

SNS ruilt traditionele spaarvarken in voor Monnie, een paars nijlpaard
Alfred International

Kinderen hebben volgens de SNS steeds minder besef van de betekenis en waarde van geld. Dit zou alleen maar minder zijn geworden sinds contant geld meer plaats maakt voor digitaal geld. Daarom lanceert SNS de Monniemaster-campagne om kinderen de ins en outs van geld te leren. Alfred ontwikkelde voor SNS de naamgeving, het ontwerp, bijbehorende pos-materialen en de cross-mediale campagne. Het traditionele spaarvarken is ingeruild voor Monnie, een paars nijlpaard dat moet helpen om van een kind een Moneymaster te maken.

Digitaal geld

Monnie moet de kinderen leren sparen, wat de effecten zijn op saldo als geld uitgegeven wordt en hoe echt digitaal geld is. De SNS vertelt daarbij dat het nijlpaard cadeau gegeven wordt bij het openen van een SNS-jeugdbetaalrekening. Volgens de bank kan er ook direct vanaf de telefoon geld naar Monnie ‘geswiped’ worden waarbij het display op de buik van het dier toont hoe het, digitale, geld zich op de rekening opstapelt. Maar wellicht het allerhandigst voor de kinderen zelf: Monnie waarschuwt als het zakgelddag is.

SNS ruilt traditionele spaarvarken in voor Monnie, een paars nijlpaard
SNS ruilt traditionele spaarvarken in voor Monnie, een paars nijlpaard Alfred International

Campagne en doelgroep

SNS Bank vertelt verder dat de campagne niet alleen om eigen klanten gaat. ‘Monnie zal ook online kinderen én hun ouders bij de hand nemen. Op Instagram kunnen ouders binnenkort via de Monnie-test achterhalen of hun kind al Monniemaster is. Via Youtube-bumpers krijgen kinderen Monnietricks, handige tips om bijvoorbeeld te sparen of wat bij te verdienen in de vakantie. Ook zijn er rond de SNS-winkels augmented reality Monnie-speurtochten, die kinderen samen met hun ouders kunnen volgen.’ 

De Monnie-commercial

SNS | Monnie

Uitrol campagne

In de loop van het jaar volgen meer initiatieven om van kinderen ‘Monniemasters’ te maken.

De activaties en de zogenoemde Touch-Tell-Sell-campagne, wordt in samenwerking met mediabureau Vizeum uitgerold op tv, radio, social, print, winkel, 1-op-1 communicatie en digitaal. 

Lees ook: 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie