Squla benadrukt het belang van fouten maken in nieuwe campagne

‘Gefailiciteerd! Weer wat geleerd!’ Squla vindt dat we fouten als leermomenten moeten omarmen.

Weer wat geleerd

Zelf een pony proberen te knippen, watervaste stift als make-up uitproberen, in een citroen happen of het hoofd door de trapspijlen wringen... Het zijn volgens Squla, verstrekker van aanvullend onderwijs in Nederland, allemaal momenten die laten zien hoe kinderen kunnen leren, door te experimenteren en te ontdekken hoe iets juist níet moet. Die gedachte staat dan ook centraal in de nieuwe campagne ‘Gefailiciteerd! Weer wat geleerd!’ (Bureau: Buutvrij for Life.)

Het idee achter de nieuwe campagne is om deze boodschap te verpakken in grappige leermomenten van kinderen. Via radiocommercials, social media en abri’s worden grappige en herkenbare situaties gedeeld, zoals een kind dat per ongeluk de oven op 60 in plaats van 6 minuten aanzet, waardoor de croissantjes zijn aangebrand. Of een meisje dat een appel test met een sticker erop, en erachter komt dat dit toch minder lekker smaakt.

Stukje interactie

Om de campagne een interactief karakter te geven, worden ouders en kinderen onder de noemer #gefailiciteerd ook opgeroepen om verhalen te delen op Instagram, waarin kinderen door het maken van een klein foutje in zo'n situatie terechtkomen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie