TBWA\Neboko grote winnaar bij Ocean Outdoor Digital Creative Competition

Bureau wint twee keer eerste prijs, goed voor in totaal 1 miljoen euro mediawaarde voor out-of-home-campagnes.

TBWA \Neboko is de grote winnaar geworden van de Ocean Outdoor Digital Creative Competition Amsterdam 2023. Het ging zowel in de categorie profit als non-profit met de eerste prijs naar huis. De jaarlijkse awardshow had dinsdag plaats op het REM-eiland Amsterdam. 

Tijdens de competitie van Ocean Outdoor en Adformatie draait het om het beste creatieve idee voor een in digital-out-of-home-campagne. Het is een open wedstrijd waar iedereen aan mee kon doen.

Een jury van tien beoordeelde de cases, en in beide categorieen koos die TBWA\Neboko als winnaar. In 'profit' ging het om een idee voor McCafé. 

In deze case werd 's ochtends een 3D-billboard, vlakbij een McCafé, gevuld met digitale koffiebonen. Voorbijgangers konden de QR-code op het 3D-billboard scannen. De ‘gemalen’ koffiebonen kwamen terecht in de telefoon (met het maalgeluid van de koffiemachine), de passanten konden een gratis koffie halen in McCafé.


Winnaars Profit:

1. TBWA/Neboko McCafé

2. Dawn, DPG Media en Stichting CPNB    

3. And Now This, Bler


(Tekst loopt door onder foto's)

Mccafe beanbord
mccafe beanbord2

In non-profit won de campagne 'Ontmoet de sporters' voor Fonds Gehandicaptensport. Dit adresseerde het probleem van meer dan 200 sporters die op een wachtlijst staan voor een sporthulpmiddel. Tot die tijd, blijven ze achter in de kleedkamer.

Deze mensen werden getoond op billboards. Krachtige foto's, zittend of staand in de kleedkamer ondanks hun handicap. Ze zijn namelijk niet beperkt, ze worden beperkt. In een outline zien we het hulpmiddel dat ze nodig hebben om de kleedkamer te verlaten en te gaan sporten. Bij de één is dat een rolstoel, bij de ander een blade. Met elke donatie neemt het percentage toe tot de 100% is bereikt.

(Tekst loopt door onder foto's)

outdoor billboard gehandicaptenfonds
Billboard gehandicaptenfonds

Winnaars Non-Profit:

1. TBWA/Neboko, Dentsu, Fonds Gehandicaptensport

2. Garderners, De Omgekeerde Supermarkt

3.No Such, Daniel Den Hoed

 

De winnende cases wonnen een hoofdprijs van 500.000 euro aan bruto mediawaarde, te besteden op het netwerk van de out-of-home exploitant. De tweede prijs is 250.000 euro en derde prijs 100.000 euro.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie