Toyota haakt in op Olympische Spelen met ‘Start your impossible’

In Toyota’s oproep om niet bang te zijn om te falen, is geen glimp van een Toyota te zien.

Niet bang om te falen

In aanloop naar de Olympische Spelen lanceert Toyota Nederland een commercial waarin een keur van Nederlandse topsporters opdraven om een Nike- c.q. Adidas-achtige boodschap over te brengen: ‘Je hoeft niet bang te zijn om te falen, want juist door fouten te maken en door te blijven zetten, haal je het beste in jezelf naar boven en komt jouw “onmogelijke ambitie” steeds dichterbij. Start your impossible.’ De commercial kwam tot stand in samenwerking met DDB Unlimited.

Een personenauto van Toyota, of zelfs maar een glimp van een dashboard van een Toyota, is in de commercial niet te zien. In plaats daarvan brengt de wereldwijde partner van de Olympics (én de Paralympics), Dafne Schippers, handbiker Jetze Plat en Ranomi Kromowidjojo in beeld in een story-line waarin pijnlijke faalmomenten onderdeel zijn van uiteindelijk succes.

Toyota - Zonder falen geen succes

Gelijkwaardigheid

Dat paralympiër Jetze Plat samen met Schippers en Kromowijojo te zien is, komt volgens Martijn van de Ven van Toyota Nederland voort uit de uitdrukkelijke keuze de campagne ook over gelijkwaardigheid te laten gaan. Toyota zegt een ‘inspirerende campagne voor iedereen in Nederland’ te hebben willen maken, in plaats van aparte deelcampagnes voor de Olympische en de Paralympische spelen.

Inspireren om vooruit te bewegen

Volgens campagnemanager Luuk Maes (Louwman & Parqui), komt het Nederlandse ‘Start Your Impossible’ voort uit de wereldwijde missie van Toyota. Die luidt namelijk ‘Ever better mobility for all’. Maes legt uit dat Toyota vindt dat iedereen zich zo vrij mogelijk vooruit moeten kunnen bewegen in het leven. ‘We wilden die missie heel dichtbij brengen voor Nederland door er onze eigen invulling aan te geven met lokale sporthelden. Toyota wil iedereen helpen om alle barrières weg te nemen.’

Maes zegt dat Toyota dat doet met mobiliteit op maat: hulpmiddelen en aanpassingen voor gehandicapte sporters, door sponsoring van alle TeamNL sporters. ‘En door iedereen in Nederland te inspireren om het beste uit zichzelf te halen.’

De campagnefilm is gemaakt in samenwerking met Pink Rabbit.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie