Typhoon onderzoekt samen met Philips Hue in mini-campagne de impact van licht en muziek

De campagne is een samenwerking tussen Havas, Universal Music & Top Notch.

Philips Hue komt met een mini-documentaire waarin het merk samen met Typhoon de impact van licht en muziek onderzoekt. De artiest staat zelf in de spotlights en heeft net zijn nieuwe album Lichthuis uitgebracht.

In de mini-documentaire vertelt Typhoon hoe belangrijk kleur en sfeer voor hem zijn. Hij ziet de integratie van muziek en licht als een ‘extra laag’ in zijn werk: 'Licht en muziek zijn een vertaling van een state of mind, een emotie. Kleuren kunnen je verbazen, en licht dus ook.'  

'Thuis kan ik ontsnappen aan de realiteit', zegt hij. 'Licht kan mij in een bepaalde sfeer brengen. Het kan me inspireren, helpt me creëren, reflecteren maar ook om weer op te laden na een drukke dag.'

Advertentie
advertisement

Integratie met Spotify

In de film laat Philips Hue Typhoon een nieuwe functie in de app beleven: de integratie van Philips Hue met Spotify. Of hoe Typhoon kan horen en zién hoe verlichting synchroniseert met het ritme van zijn muziek op basis van algoritmes.

Sinds deze maand is het mogelijk om Philips Hue lampen koppelen aan een Spotify playlist. De app herkent het muziekgenre, vocalen, ritme en melodie en creëert een lichtscript voor elk nummer.

Naast de documentaire zijn er samen met Typhoon nog andere content assets ontwikkeld die de campagne verder ondersteunen op paid, earned media en owned media. Zo gaat de campagne mee in pr, nieuwsbrieven, retail mailings en op de Philips Hue website.

Havas heeft de campagne van insight tot big idea tot content partnership ontwikkeld samen met partners Universal Music (dat net als Havas onderdeel is van Vivendi) en label Top Notch.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie