Campagne Vandebron: elektrische auto's rijden als een zonnetje op Nederlandse wind

Campagne moet bekendheid geven aan meest duurzame manier van rijden: op groene stroom van Nederlandse bodem van wind of zon.

Je zou het laaghangend fruit kunnen noemen. Of wind die vanzelf in je rug blaast. Welke doelgroep kun je namelijk makkelijker overtuigen van het belang van groene energie dan de autobezitter die al een keuze voor minder vervuilend rijden heeft gemaakt?

Vandebron richt zich in zijn nieuwe campagne niet voor niets op de snelgroeiende groep van elektrische-autobezitters. De meeste van hen weten volgens Vandebron namelijk niet wat voor stroom er uit hun laadpaal komt en of deze duurzaam is. 

Advertentie
advertisement

Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron: ‘Met onze nieuwe campagne willen we bekendheid geven aan de meest duurzame manier van rijden: op groene stroom, afkomstig van Nederlandse bodem en opgewekt door Nederlandse wind of zon.’

In de campagne, die ontwikkeld is in samenwerking met Wefilm, staat Nederlandse wind centraal als meest duurzame energiebron waar je groene stroom mee kunt laden. Roel Welling, co-founder en creative director van Wefilm: ‘Dat hebben we gevisualiseerd met deze oude Mercedes die omgebouwd is tot een zeilauto die zo rijdt op de wind, als symbool voor elektrisch rijden met Vandebron. De mooiste vertelling is een iconisch beeld dat geen uitleg nodig heeft.’

De campagne van Vandebron is niet gestoeld op communicatie alleen. Het biedt een eigen laadpaal aan die 'slim' kan laden. Waait het wenig en schijnt de zon niet - ofwel: er is weinig groene energie beschikbaar - dan laadt de auto minder snel op. Zodra de stroommix op het energienet weer meer groene stroom bevat, gaat het opladen van de auto weer sneller.

Naast het groen laden van je auto wordt er door de energieleverancier gewerkt aan innovaties om nog duurzamer te kunnen rijden, zoals een app die inzicht geeft in het ideale laadmoment voor groene stroom – wanneer de wind waait of de zon schijnt – en een groene laadpas. 

Credits

Opdrachtgever: Vandebron

Verantwoordelijke: Nicky Weijnschenk, Rolf de Rode, Mart Vonk

Concept: Vandebron i.s.m. Wefilm Concepts

Creatief directeur: Roel Welling

Creatief: Janna Stolp

Client lead: Lynn Degen

Regisseur: Robbert Alblas

Productie: Koen van der Knaap

Foto: Bram Schilling

Edit: Nick Rozenberg

Car casting en bouw: Henno van Bergeijk

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie