'Verdienmodellen' moeten de keuze om meer te gaan werken makkelijker maken

Parttime werkende vrouwen vertellen in KesselsKramer en Women Inc-campagne hoe financieel inzicht hen helpt om meer te gaan werken.

In Het Verdienmodel vertellen drie parttime werkende vrouwen hoe financieel inzicht hen helpt in de keuze om meer te gaan werken.   

Women Inc., het Nibud en stichting Het Potentieel Pakken hebben ‘de WerkUrenBerekenaar’ gelanceerd: een online rekentool die vrouwen inzicht geeft in wat meer werken hen onderaan de streep oplevert.

KesselsKramer ontwikkelde samen met fotograaf Valentina Vos de bijbehorende campagne ‘Het Verdienmodel’, met in de hoofdrol drie 'verdienmodellen': parttime werkende vrouwen die vertellen hoe financieel inzicht hen helpt in de keuze om meer te gaan werken. De campagne moet vrouwen meer inzicht geven in hun financiën en tegelijkertijd een einde maken aan de stoffige, grijze wereld van rekenmodellen en financiële administratie.

Uit onderzoek van Women Inc., de belangenorganisatie die emancipatie in Nederland versnelt, blijkt dat 70 procent van de parttime werkende vrouwen meer uren zou willen werken, maar daarin door verschillende factoren worden belemmerd. Een van die belemmeringen is het gebrek aan inzicht in wat meer of minder werken betekent. Want niet alleen je salaris, maar ook toeslagen, heffingen, premies, hypotheekrenteaftrek, loonheffingskorting, bepalen wat je onderaan de streep overhoudt.

Echte vrouwen

De WerkUrenBerekenaar houdt rekening met alle factoren. Of het nu gaat om een paar uur extra werken in de week, of de overstap van parttime naar fulltime: de tool laat je zien wat het voor jouw persoonlijke situatie betekent, zonder dat je zelf in het complexe systeem van toeslagen en belastingen hoeft te duiken. Zo kunnen vrouwen op basis van volledige informatie een weloverwogen keuze maken om meer of minder te gaan werken.

'We zijn op zoek gegaan naar echte vrouwen met een wens om meer te gaan werken, om ze vervolgens op een krachtige, model-in-de-spotlight manier te fotograferen', zegt Krista Rozema, verantwoordelijk voor de campagnes van Women Inc.

Podcast

Naast een scala aan social assets en een behind-the-scenes film, vertellen de vrouwen in een podcast over hun ambities en voornaamste reden om meer te willen gaan werken. Zo overweegt beleidsmedewerker Riiziane (26) om fulltime te gaan werken om een huis te kunnen kopen en vertelt Judith (39) over haar wens om meer te werken, naast de zorg voor haar zes kinderen.

Credits

Opdrachtgever: WOMEN Inc.
Verantwoordelijken: Emma Lok, Marthe de Win
Bureau: KesselsKramer
Fotografie: Valentina Vos
Regie & Edit: Lyanne van Bodegom
Geluid: Rec Sound

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie