Wefilm presenteert: De Euro Foodball Quiz

De mobiele game zit vol historische en recente EURO audio- en videomomenten en voetbal-gerelateerde foodtrivia.

Heel voetbalminnend Europa had zich deze zomer verheugd op het EK, maar dat liep even anders. Om het gemis een klein beetje goed te maken presenteert ​Just Eat Takeaway.com in samenwerking met Wefilm de Euro Foodball Quiz.

Advertentie
advertisement

De mobiele game, te spelen in acht Europese landen, zit vol historische en recente EURO audio- en videomomenten en voetbal-gerelateerde foodtrivia. Oud BBC-commentator John Motson leid je door 4 rondes van 25 vragen. Je kunt je eigen groep aanmaken waarin je tegen je eigen vrienden speelt. Voor de winnaars liggen kaarten klaar voor het EK in 2021.

Ruben Cusell, head of strategy & concepts bij Wefilm noemt het project bijzonder. 'Natuurlijk vanwege ons grote voetbalhart, maar ook om samen te werken met de iconische commentator John Motson. Het bedenken van ruim 150 voetbalvragen was een feestje, daarvoor werkten we nauw samen met het team van creatief bureau One:Nill.'    

'Als voetbalminnend bedrijf wilden we fans de kans geven toch een legendarische voetbalzomer te beleven', zegt Michael van der Pouw, Lead Digital Engagement Marketeer bij Just Eat Takeaway.com. 'Met de Euro Foodball Quiz is dat denk ik goed gelukt.'

Wefilm is niet alleen verantwoordelijk voor het concept en de productie, maar ondersteunt Takeaway.com ook met de internationale mediastrategie en -uitrol. De digitale productie lag in handen van Superhero Cheesecake.

Meespelen? Wefilm heeft voor de lezers van Adformatie een eigen groep aangemaakt.

Credits

Client: Just Eat Takeaway.com
Client responsible: Michael van der Pouw, Marijn Vredendaal - Luchtman, Tony Matthews
Concept & production: Wefilm
Creative director: Ruben Cusell
Creatie: Bart van Essen, Gershom Mulder (One:Nill)
Project lead: Johan de Meijer
Account director: Bas Welling
Head of production: Rogier Sol
Digitale productie: Superhero Cheesecake
Music: Remon Hubert (Maple48)
Media director: Rocco Stallvord
Head of partnerships: Vincent Siegelaar
PR: Manon van den Brand
Influencer agency: Makers/Creators

Plaats als eerste een reactie

Advertentie