Wervingsbureau zet 50-plussers letterlijk in de lift

Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP), gemeente Amsterdam en pr-bureau De Wolven hielden een 'real life Elevator Pitch'.

Het lokale werving- en selectiebureau Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP) wil meer werkloze ouderen aan een baan helpen met de campagne 'Ontdek de 50PLUS' (bureau: De Wolven). In een campagnevideo presenteren drie oudere werkzoekenden hun kwaliteiten in een letterlijke 'elevator pitch'.

Waardevol

De drie 50-plussers stapten in liften van kantoorpand Nest en vertelden mensen in het pand wat zij te bieden hebben. Geïnteresseerden ontvingen hun visitekaartje, dat tevens geldt als voucher voor een gezamenlijke kop koffie. Hiermee hopen de 50-plussers hun zakelijke netwerk en de kans op een baan te vergroten.

Pitchen tegen wildvreemden is niet de meest efficiënte manier om een baan te vinden. Dat zie je ook terug in het filmpje. De campagne is dan ook vooral bedoeld om te laten zien hoe waardevol 50-plussers als werknemer kunnen zijn. In Amsterdam zijn zo’n 6200 mensen van 50 jaar of ouder actief op zoek naar een baan.

7 boegbeelden aan het werk

De video wordt verspreid via eigen kanalen en mediapartners Metro Amsterdam en Hello Zuidas. Deelnemer Franco Dessi vond het een mooie kans om mensen te ontmoeten. 'Daarnaast vind ik het heel belangrijk om met deze campagne een gezicht te zijn voor alle andere 50-plussers die, net als ik, hard opzoek zijn naar een nieuwe baan.'

Hij is een van de twaalf kandidaten die het gezicht zijn van de overkoepelende campagne 'Ontdek de 50PLUS'. De actie loopt sinds oktober vorig jaar en inmiddels hebben zeven van de twaalf campagneboegbeelden een baan. De outdoorcampagne is in heel Amsterdam te zien en moet werkgevers herinneren aan de kwaliteiten en voordelen van oudere werknemers.

Reacties:

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie