Wijnmerk lanceert buitencampagne met flinke dosis zelfspot

Een Brits wijnmerk moest zijn marketingplannen omgooien vanwege de lockdown.

Het Britse wijnmerk Hun-in-a-can wilde hun wijn in blik met veel bombarie lanceren als een exclusieve wijn. Maar toen kwam de lockdown. Het merk, dat beweert de enige wijn in blik te produceren die zowel veganistisch is als Fairtraide, moest zijn plannen razendsnel omgooien. Een buitencampagne met een knipoog en flink wat zelfspot was het gevolg.

De posters, gemaakt door het creatieve bureau TBWA \ London, bestaan uit een reeks krachtige opmerkingen, waaronder: 'Heb je onze nieuwe advertentiecampagne gezien? Nee, ik dacht het niet.' En: 'Ons reclamebureau heeft onze poster hier gehangen. Ze zijn ons reclamebureau niet meer.'

Lees ook: Waarom dit ​​chipsmerk tijdens een lockdown zijn eerste buitencampagne lanceerde
 

De campagne van Hun, die maandag van start ging, zal in heel Londen verschijnen. Overigens is het wijn-in-blik merk niet de eerste die een buitencampagne met een sarcastische ondertoon lanceerde. Het Britse chipsmerk Emily Crisps deed onlangs hetzelfde. 

Hun
Hun

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie