Amsterdam kiest winnaars van aanbesteding van 6,3 miljoen voor campagnes en online-media-inkoop

Twee percelen werden vergeven. Vier bureaus werden voor campagnes geselecteerd, drie voor media-inkoop.

Vlaggen op het Museumplein voor een campagne van creatief bureau Into voor de gemeente Amsterdam
Foto: Into

De gemeente Amsterdam heeft in totaal zeven bureaus geselecteerd bij de aanbesteding voor het ontwikkelen van cross-mediale campagnes en uitwerking in offline-middelen en voor de media-inkoop.

De winnaars bij de campagneaanbesteding van Amsterdam zijn Into: Brand Stories, de combinaties van OrangeOwl & Vorm de Stad en van Open Now & De Amsterdamse Mediafabriek. Het vierde bureau is het designerscollectief Thonik.

Het campagnedeel van de aanbesteding betreft een periode van maximaal vier jaar met een waarde van 1,9 miljoen euro, exclusief btw. Er waren 20 inschrijvingen.

Combinaties

De combinatie OrangeOwl en Vorm de Stad maakten samen al campagnes voor de hoofdstad, onder meer over maatschappelijke thema’s als duurzaamheid en straatintimidatie. 

Open Now startte speciaal voor deze opdrachtgever een samenwerking met Dam (De Amsterdamse Mediafabriek) waar een divers team van vakmensen én talent werkt, dat een steuntje in de rug nodig heeft.

Lukas van de Ven, Open Now: ‘Deze samenwerking met Dam kunnen we in de toekomst ook voor andere opdrachtgevers inzetten, die maatschappelijk verantwoord ondernemen bij hun partners belangrijk vinden.’

Media-inkoop

Het tweede perceel voor deze aanbesteding betrof onlinemedia-inkoop, een opdracht met een maximale waarde van 4,4 miljoen euro.

Uit de 11 inschrijvers kwam uiteindelijk SocialMediaMen, Digital Media Enzo en Hammerfest als winnaars uit de bus.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie